ANNONS
Annons

Sortering/lagring av era digitala bilder.

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas Lestander

Aktiv medlem
Hej!
Detta ämne må vara vida disuterat men jag har inte blivit mycket klokare av tidigare forumtrådar. Jag vill ha bra ordning på mina bilder utan att för den skull behöva använda speciella program för att katalogisera mina bilder. Hur gör ni?
Jag menar sorterar ni efter typ, datum etc? Eller har ni alla blandade på ett ställe?

Efter ett tag har utrymmesbrist uppstått, och nu är frågan hur man ska lagra alla bilder. Bränner ni ut på skivor, DVD-skivor eller har ni externa hårddiskar?

Mvh / Andreas L

Jag sparar alla mina bilder med "datum - vad det är". Då kan man lätt hitta tillbaks.

För långtidslagring använder jag DVD å fyller dom så pass mycke jag kan. Då kanske inte allt kommer i riktigt kronologisk ordnig på dom, men huvudsaken är ju att man får sina bilder säkrade på ett eller annat sätt.

Jag gör precis som Daniel, med tillägget att jag sparar originalfilerna (Canon Raw), konverterade motsvarigheter i dng-formatet (inbillar mig att formatet är mer framtidssäkert), samt de bearbetade bilderna i tif/lzw. Totalt alltså tre mappar under mappen [datum] - [händelse].

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar