Annons

Sortera bilder på Ipad

Produkter
(logga in för att koppla)

dasa1203

Aktiv medlem
Hej!

Under sommaren har jag fört över bilder till min Ipad (Ipad pro 10.5). De samlas ju i kamerarullen och sedan har jag sorterat dem i album efter tema, t.ex. båtbilder. När jag flyttar över bilder till ett album ligger de kvar i kamerarullen och det verkar som det är en kopia som finns i albumet. Jag är van vid Windows och där kan man ju välja om man vill flytta eller kopiera bilden till en mapp. Det vill jag kunna göra även på min Ipad. Någon som vet om det går? Dessutom undrar jag om det är någon som vet hur man får fram information om en bild på Ipad:en.

Vänliga hälsningar Dag
 
Har upptäckt samma sak, man egentligen bara taggar bilder till ett album skulle jag tro. Det som stör mig också är att man har någon aning om i huvudalbum om bilden ”finns” i ett annat album eller inte, så har man inte koll på när man flyttar var man är och vilka som är flyttade så kan man hålla på att ”flytta” samma bild många gånger. Bildinformation har jag inte heller någon koll på
 
Tack det var så jag misstänkte att det är!

Det innebär också att om jag raderar originalbilden från kamerarullen så försvinner den i albumet?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.