Annons

Sony VG-B30AM vs Ebay

Produkter
(logga in för att koppla)

nanil

Medlem
Gillar min kära a200 och är därför sugen på att köpa den ett vertikalgrepp. Jag har då kollat lite här och där men även sett att jag kan få det hemskickat på posten via ebay för ca 300kronor istället för 1300kr. Min fråga lyder då. Bör jag slänga ut en 300kr och testa, kan det vara lite "plastigare", sämre kvalite eller rent ut av ifrån samma fabrik? Jag har inte hittils sett någon skillnad på dem och av den anledningen tänkte jag om någon skulle kunna ge mig en knuff i rätt riktning.

Tack på förhand
mvh Daniel.

Gillar min kära a200 och är därför sugen på att köpa den ett vertikalgrepp. Jag har då kollat lite här och där men även sett att jag kan få det hemskickat på posten via ebay för ca 300kronor istället för 1300kr. Min fråga lyder då. Bör jag slänga ut en 300kr och testa, kan det vara lite "plastigare", sämre kvalite eller rent ut av ifrån samma fabrik? Jag har inte hittils sett någon skillnad på dem och av den anledningen tänkte jag om någon skulle kunna ge mig en knuff i rätt riktning.

Tack på förhand
mvh Daniel.

Ja, Meike och Phottix-greppen är lite plastigare i känslan, men ändå mycket bra. Köp det för 300 kr är mitt råd.

Har inte sett originalgrepet till A200, men spontant verkar det lite överdrivet att slänga ut 1300 för ett grepp till en såpass gammal kamera som det ändå är.

Har haft Meike-grepp till A550/A50 och A850 och varit mycket nöjd. Sonys originalgrepp till A850/A900 (och även de till A700) är dock i en klass alldeles för sig, underbart byggda i magnesium och dublblering av alla kontroller inkl. joy-stick, så för dessa kan de extra pengarna vara värt, så jag valde att sälja mitt Meike till A850 och handla ett original istället.

Men till de mindre kamerorna är även originalgreppen i plast och skillnaden mellan original och tredjeparts är inte alls speciellt stor, så satsa du på det du hittat för 300 kr. är mitt råd.

Jag brukar handla "billighetstillbehör" från www.linkdelight.com , vilket alltid funkat helt perfekt:

/Mats

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto