Annons

Sony FE 70 - 350 4.5-6.3 G OSS

Produkter
(logga in för att koppla)

Bollero

Aktiv medlem
En medlem skickade en mkt bra länk (Sony a Blog) till bedömning av en mängd olika objektiv till Sony. Sony FE 70-350 4.5-6.3 G OSS hade fått näst högsta omdömet excellent. Det mesta här i livet är ju relativt men är det någon som vet/har erfarenhet av denna lins?
 
Tack så jättemycket! Å, vad glad jag blev 😀 Jag funderade just på den kombon A7rii + 70-350 (525 mm) och ställa in på APS-C.
Jag har nu FE 70-300mm (450 mm) som oxå är bra.
Jag gör gärna lite avkall på skärpa med tanke på smidigheten och alltid kunna vara beredd.
Är man dessutom fågelskådare med handjagare och tubkikare så är smidigheten värt oerhört mycket.
Tack igen för att du skickade artikeln /Bolle 😀
 
Skärpan är mycket bra 70-350 men om du använder den på en A7r2 så har du "bara" kvar ca 20 MPix i APS läget men det räcker ju rätt långt. Den absoluta fördelen med gluggen är dess smidighet och vikt ca hälften av en 100-400 från Sigma eller Sony som är det närmsta alternativet. Sony 200-600 väger ca 4 ggr så mycket. Om du nu redan har FE 70-300 så ser jag kanske inte riktigt vitsen med en 70-350 även om den är liiiiite smidigare, räckvidden är ju inte så mycket större från 300-350 mm
 
Skärpan är mycket bra 70-350 men om du använder den på en A7r2 så har du "bara" kvar ca 20 MPix i APS läget men det räcker ju rätt långt. Den absoluta fördelen med gluggen är dess smidighet och vikt ca hälften av en 100-400 från Sigma eller Sony som är det närmsta alternativet. Sony 200-600 väger ca 4 ggr så mycket. Om du nu redan har FE 70-300 så ser jag kanske inte riktigt vitsen med en 70-350 även om den är liiiiite smidigare, räckvidden är ju inte så mycket större från 300-350 mm
Nej, du har rätt. Jag vet inte men förmodligen är FE 70 - 300 dessutom en bättre optik. Jag har försökt att hitta jämförande tester på dessa båda utan resultat.
 
Köpte just ett 70-350 att använda på min A7R4. Syftet var att testa djurfoto, mera specifikt mina rådjurskompisar. Redan första testet gick riktigt bra. I APS-C läget får jag 26mpix bild att jobba med - och motsvarande 525mm....... Bilder att skriva ut stort kör jag i Topaz Gigapixel AI. ( Adobes nya AI-interpolering funkar också bra men ger lite färgbrus.)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.