Annons

Sony Ericsson W902

Produkter
(logga in för att koppla)

Quisquam

Aktiv medlem
Jag har mobilen ovan och har nu en fråga. Kameran har en kapacitet på fem megapixel. Nu tycker jag dock att bilderna blir lite väl korniga och kontrastlösa, även i de allra bästa ljusförhållandena. Jag har en K750i sedan förut och jag tycker att bilderna från den blir bättre. Nu till frågan:

Är problemet att kameran är inställd på 5 megapixels kvalitet och skulle det då hjälpa att sätta ned pixelmängden till 3 eller till och med 1 megapixel?

Eller, kan det vara något fel på kameradelen i telefonen?

Det känns ju lite meningslöst att ha en 5 megapixelsmobil om bilderna inte alls går att använda, ens för bloggen. I vanliga fall fotar jag med en digital systemkamera men den är på reparation just nu. Är glad för alla tips!

nope inget lär vara fel det är bara det att när man trycker in för många pixlar på en liten sensor så blir det kornigt

Senast ändrad:
Tror inte det hjälper att sätta ner pixelantalet, för vad som händer när du sätter ner det är väl att bilden förminskas, dvs på samma sätt du gör själv vid editeringen innan du lägger ut bilden på nätet.
Men sprid gärna budskapet att fler pixlar i mobiler är endast av ondo :)

/kent

Jag testade att sätta ned antalet pixlar och det blev inte alls bättre, frågan är om det inte nästan blev sämre. Allt är ju en enda smet! Supertrist! :(

ANNONS