Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony DSC-T1, först?

Produkter
(logga in för att koppla)
här...

kan man tydligen bara bifoga bilder som är max
400x400px och 50000bytes. Tips på andra ställen
där man snabbt och lätt, helst utan registrering,
kan slänga upp lite bilder?

/Daniel
 
Hårt blixtljus, lite svårt att avgöra bildkvaliten..skulle gärna se en bild ute i dagsljus..lite svårt vid den här årstiden kanske ;-)
Annars såg det ju bra ut...lågt brus, ingen synlig vinjettering eller kromatisk abberation och bra upplösning (dock svårt att avgöra på den bilden).
 
Kamerakalaset

Den släpptes faktiskt i bl a Japan redan i slutet
av november, och jag har köpt av en "exportfirma"
som tar lite provision.

Kameran DSC-T1 $580
UV-huset MPA-THA $225
Extra batter NP-FT1 $50
Memory Stick Duo Pro $256MB $130
Frakt ca $33

Plus moms och tull och andra roliga saker,
men under 10000kr blev i alla fall.
 
Re: Re: Kamerakalaset

d.a.n.i.e.l skrev:
Ser nu att jag faktiskt inte betalat tull, bara moms. Varför ska man inte betala tull för (digital)kameror?

Nån har bestämt att det ska vara så ;-) men du kanske kan göra en frivillig inbetalning om du ansöker om rätt blankett...

/kg som inte vet vad en T1 är...

(Kollade upp den, den sötnosen har jag sett förut... lite för exklusiv som andrakamera om den ska kosta uppåt tio lax... men läcker är den!)
 
Senast ändrad:
Den lär inte kosta mer än hällften när den kommer ut till försäljning i sverige (runt 5000:- m.a.o)
 
sagan skrev:
Den lär inte kosta mer än hällften när den kommer ut till försäljning i sverige (runt 5000:- m.a.o)

Jo jag såg att priset ovan inkluderade en hel del extragodis... så den står kvar bland kandidaterna till kvällskamera... men en fuktskyddad variant e också intressant...
 
Jo jag har sett den... snyggare än sonys undervattens variant... men Olympus 400 e sexigare... fast den e ju bara regnskyddad... nåja det brådskar inte, ska ha en på nästa längre resa tänker jag mej. Inte alltid kul att bära på en DLSR-liknande tingest i kvällsvimlet... e ju inte bara jag som e onykter ibland...
 
I Hong kong kan man köpa en T1:a för 3500hkd (Import) och runt 3900hkd med välds garanti (Levererad av Sony HK).
256mb Duo Pro för ca850hkd.

Så runt 5000kr för T1:an i Svea är en bra gissning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.