Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony Dsc 828 - focusprobs

Produkter
(logga in för att koppla)

mt4base

Medlem
Hej!
Jag har en Sony Dsc-828:a "compactkamera" och det är ju förvisso inte årets modell men jag har problem med att den tyvärr överlag tar väldigt suddiga bilder. Jag hade tidigare föregångaren till denna kamera - Dsc-717 och den upplevde jag faktiskt som "skarpare" eller så är det något fel på den kameran jag har nu. Kameran har inte (i min ägo) varit i golvet nångång men jag vet inte hur den tidigare ägaren använt kameran. Den har dock inga märken eller problem i övrigt.

Jag har testat med automatprogram och fotat i bra ljus, både inne och ute, med och utan blixt men det är rena lotteriet. Vissa bilder blir bra, vissa inte helt enkelt. Har även kört "manuellt" och det har väl faktiskt i viss mån funkat bättre.

Kan det vara något focusfel eftersom bilderna blir så suddiga?

Mvh
mt4base
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.