Annons

Sony Cybershot DSC F717

Produkter
(logga in för att koppla)

hallqvist

Aktiv medlem
Tjena!
Jag har beställt en Sony Cybershot DSC F717. Har läst lite reviews på internet om den och kommit fram till att den är bra. Jag kan inget om det här. Jag vill använda kamran till att bla ta kort på skateboard, snowboard, bmx och sedan vanliga fest bilder. Funkar denna kamra för det?
Tacksam för svar =)
 
hallqvist skrev:
Tjena!
Jag har beställt en Sony Cybershot DSC F717. Har läst lite reviews på internet om den och kommit fram till att den är bra. Jag kan inget om det här. Jag vill använda kamran till att bla ta kort på skateboard, snowboard, bmx och sedan vanliga fest bilder. Funkar denna kamra för det?
Tacksam för svar =)

Avbeställ för h-e! Vänta på efterföljaren F828 som kommer i okt/nov. Priset ligger på 9990 SEK om inte ännu lägre. CompactFlash, 7x Zoom, 8megapixel och "4-color filters (RGBE)" är några av godbitarna.

http://www.dpreview.com/articles/sonydscf828/
 
tack

Jasså! Okej, men jag tror nog jag köper denna (får den för ganska bra pris) sen så kanske jag ev. säljer den. Men tack för tipset, intressant alternativ. Måste bara säga att jag tycker F717 hade snyggare disign, vad säger ni?
 
Jag säger så här...jag tycker 717:s grepp är bedrövligt liten..man får inget bra grepp om den alls..828 verkar vara en kamera som känns som en "riktig" kamera...med bra tyngd och rejält grepp..klart snyggare än 717.
 
bra pris?

Kan säga till dig att du förlorar pengar på en 717.
Bara titta på hur dyra minnen det är till den kameran. 828an tar emot Compact Flash som man kan få för betydligt billigare pris.
 
okej

jepp.. köpte den i usa för ca 7500kr.
Jo jag har hört att minnes korten är dyra till den, men varför då? Är de "bättre" minnes kort eller vad handlar det om?
 
Bättre för att de är både snabbare och kostar mindre...priskillnaden på 2500:- tycker jag är befogad med tanke på förbättringarna..inget snack om saken...betydligt bättre omfång 28-200 VS 38-190... + en hel del andra förbättringar.
 
Senast ändrad:
Re: okej!

hallqvist skrev:
Får sälja min kamra när 828:an kommit ut då!
Tack

Jag tror du kan få det jäkligt svårt att sälja din begagnade F717 från USA när F828 kommer ut. Men visst, allt går att sälja med rätt pris. Men du gör en förlust. Sluta vara så envis nu och avbeställ 'föredettingen' asap.
 
Inte roligt att få höra sånt när man precis köpt en kamera... Jag tänkte på 717 ett bra tag efter att ha använt 505 som jag gillade skarpt. Nu fick du den till bra pris och det är en mycket bra kamera. Du kan med gott samvete använda den i något år och sedan köpa en begagnad F828 om den skulle visa sig vara så bra som det ser ut i förhandstittarna. Om du har kontakter i USA kan du kanske köpa memorystick pro-minnen där till bra pris och använda dem för videoinspelning på F828 om du skaffar den senare. (Då får du nästan TV-kvalitet på videoinspelningarna!) Tror inte F828 spelar in i högsta upplösningen på annat än pro-minnena om jag läste rätt.

Som sagt, man kan alltid vänta lite till och göra ett ännu bättre köp, men du har absolut inte gjort bort dig! Det är så bra kamera du får för 7500 ny! (IMHO)

EDIT: Har du verkligen inte köpt den, så bör du givetvis avbeställa om du kan!! Trodde det "var försent"... Som tidigare sagt, så går det på ett ut, med tanke på minneskostnaderna!
 
tack

nej inte så kul faktiskt, men jag frågade också. Absolut, jag är ju trots allt en amatör, det duger nog bra för mig ett tag. Japp jag har kontakter i USA och kan nog köpa memory sticks därifrån. Tack tack!

Edit: Ja den ska hämtas ut imårrn. Om jag inte gör det måste jag betala en summa. Tror det var ca 350kr.
 
Tyvär, tråkig info

Har en 717 som sambon fått sedan jag skaffat Canon EOS 10D. Anledningen är Autofokusen, inte för att den är fel och oprecis utan för att den är för långsam för sport och action. Såg att du skulle plåta BMX, Skateboard etc. Det ÄR en jäkligt bra kamera i det pris/kvalitetssedmentet för de flesta bildertyper men tyvär är upp til 0,5 s för autofokus att hitta skärpan för lång tid.
 
Har en 707:a och det är tyvärr inte den bästa kameran för sport/actionfoto då den är lite långsam. Som sagt slö AF och dessutmo "trigger-lag".
 
Snabbare autofokus

Du ( Ola Hallenius )skriver att autofokus är långsam, och det uppfattningen delar jag, men finns det kamera idag, i samma prisklass/upplösnig/STRÖMförbrukning som är snabbare?
Jag tar själv mycket sportbilder, men det bli manuel fokus och större skärpdjup ( och med F707 ).
F707 ( och F717 ) är riktigt bra, men utvecklingen går framåt och F828 blir ännu bättre.
Vilken är "det här halvårets" bästa sportkamera i 10-15tusen-klassen? Då också med behov av batterilivslängd?

Hans
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.