Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

SONY A700 vs Canon 5D

Produkter
(logga in för att koppla)
Damoor skrev:
Opålitligt test.

Ja, de nyttjar ju inte en produktions kamera från SONY så resultatet är nog inte så bra som A700n kommer prestera.

Det där är dessutom ett test av 40D, men kul att de lade med test av A700 också.

Senast ändrad:
Ja, det var väl ingefär det jag diskret framtonade :D, men det är ju inte riktigt rättvist; Han har ju inte köpt någon ny kamera - ännu - och svårare lär det ju bli. Hemska tanke - sälja de enda två objektiv han har, till förmån för ...

Zebulah skrev:
Onödigt test.

Canon är slut som artist och i fortsättningen lär Sonys enda utmanare vara Nikon.

Det är väl ytterst tveksamt, men de har ytterligare en mycket vass konkurrent att se upp för :) .

De har ju blivit tvungna till stora prissänkningar tackvare SONY. Frågan är om de kommer med IS i huset nångång.

ondjultomte skrev:
Det är väl ytterst tveksamt, men de har ytterligare en mycket vass konkurrent att se upp för :) .

De har ju blivit tvungna till stora prissänkningar tackvare SONY. Frågan är om de kommer med IS i huset nångång.

*L*

Valde bara att lägga mitt inlägg på samma låga nivå som "Opålitligt test" för det låter som "surt sa räven om rönnbären".

Att A700 skulle prestera bra när det gäller upplösningen var en förväntan som fanns för redan A100 var bland de bästa i sin klass. Om sedan A700 kan prestera bra när det gäller brusnivån på högre iso (och det verkar lovande utifrån de bilder man sett från preproduktions-kamerorna) så kommer Sony att ge både Canon och Nikon en riktig match.

När vi sen ser resultaten från riktiga jämförande tester mellan A700, 40D och D300 (och kanske Pentax vill blanda sig i också) och det kanske (läs troligen) visar sig att de tre (fyra) kamerorna är jämbördiga när det gäller bildkvaliten så kommer ett riktigt religionskrig att utbryta.

Senast ändrad:
Zebulah skrev:
*L*

Valde bara att lägga mitt inlägg på samma låga nivå som "Opålitligt test" för det låter som "surt sa räven om rönnbären".

Att A700 skulle prestera bra när det gäller upplösningen var en förväntan som fanns för redan A100 var bland de bästa i sin klass. Om sedan A700 kan prestera bra när det gäller brusnivån på högre iso (och det verkar lovande utifrån de bilder man sett på de bilder man sett från preproduktions-kamerorna) så kommer Sony att ge både Canon och Nikon en riktig match.

När vi sen ser resultaten från riktiga jämförande tester mellan A700, 40D och D300 (och kanske Pentax vill blanda sig i också) och det kanske (läs troligen) visar sig att de tre (fyra) kamerorna är jämbördiga när det gäller bildkvaliten så kommer ett riktigt religionskrig att utbryta.

ah okay, jag som inte häner med ;)

Att A700 skulle prestera lika bra, eller som vi antar att den gör, sett hittills, är inte helt säkert då A100 kör med CCD istället för CMOS.
CCD har ju många fördelar.

Ja, "krig" bland dess användare är ju oundvikligen, speciellt då Canikon får sällskap av andra hungrig märken.

Själv hoppas jag på ett priskrig! :)

ondjultomte skrev:
ah okay, jag som inte häner med ;)

Att A700 skulle prestera lika bra, eller som vi antar att den gör, sett hittills, är inte helt säkert då A100 kör med CCD istället för CMOS.
CCD har ju många fördelar.

Ja, "krig" bland dess användare är ju oundvikligen, speciellt då Canikon får sällskap av andra hungrig märken.

Själv hoppas jag på ett priskrig! :)

Var faktiskt rätt nyfiken på vad Sony skulle hitta på med sin nya sensor JUST därför att de gick över till CMOS som Canon kört med och som ärligt talat visat sig vara hyfsat bra.

Hoppas såklart på att Sony skall få igång distributionen och att det skall bli lite sänkta priser helst före jul men det är nog tyvärr lite optimistiskt. Fast jag förstår inte varför jag hoppas på sänkta priser när jag inte ens vet vart priset landar i Sverige från början men gissningen är väl ungefär mitt mellan 40D och D300. Trist att Sony inte kan få fram ett pris medans Nikon redan prissatt sin D300 som kommer en månad senare.

Zebulah skrev:
Var faktiskt rätt nyfiken på vad Sony skulle hitta på med sin nya sensor JUST därför att de gick över till CMOS som Canon kört med och som ärligt talat visat sig vara hyfsat bra.
CMOS är dock inget nytt för Sony, de tillverkade ju bl.a. sensorn i D2X som är CMOS... tror även Sonys storsensorkompakt R1 körde CMOS.

Zebulah skrev:

Hoppas såklart på att Sony skall få igång distributionen och att det skall bli lite sänkta priser helst före jul men det är nog tyvärr lite optimistiskt. Fast jag förstår inte varför jag hoppas på sänkta priser när jag inte ens vet vart priset landar i Sverige från början men gissningen är väl ungefär mitt mellan 40D och D300. Trist att Sony inte kan få fram ett pris medans Nikon redan prissatt sin D300 som kommer en månad senare.

A700 kostar 100 USD mer än 40D i USA , det borde man kunna ta som ett riktmärke.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto