Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony A7 Riii vs A7 Riv

Produkter
(logga in för att koppla)

KarlE

Aktiv medlem
Min fråga till er som har eller har erfarenhet av dessa två olika modeller.

Är det någon nackdel med R4 jämfört med R3 förutom att filerna är större. Är bilderna brusigare på höga ISO eller något annat?

Jag har nu en R2 och vad jag egentligen saknar är bättre AF på rörliga motiv samt en liten jojstick att flytta fokuspunkten. Antalet pixlar tycker jag iofs räcker till o blir över men visst är 60+ bättre än 42.

Tackar på förhand
 
Känns som man inte behöver mer mpixlar men visst
har en R3 och är otroligt nöjd!
Mer sur på Sony då ny LA-EA5 inte ger AF med skruvmonterade obj på R3 men på R4. Riktigt dåligt, speciellt när man terminerat A-mount
 
Mpx är bra att ha, om man kan utnyttja dom samt har en dator som orkar med filerna.
Jag har haft R, R2, R3 och nu R4.

/Stefan
 
Finns i praktiken inga nackdelar med fler pixlar om man har kraftfull dator.
Ganska många (små) förbättringar i IV jämfört med III. Lite bättre AF, bättre sökare osv.

Sedan kan jag tycka att man får bäst pris/prestanda med A7rIII. En kamera som är väldigt allround.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.