Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony A58?

Produkter
(logga in för att koppla)

PeterEskilsson

Aktiv medlem
Funderar på en prisvärd kamera, och har spanat in A58, som verkar vara på sista versen i butikerna. Någon som äger, eller känt på den och har värdefulla synpunkter?
 
Funderar på en prisvärd kamera, och har spanat in A58, som verkar vara på sista versen i butikerna. Någon som äger, eller känt på den och har värdefulla synpunkter?
Den har hårdplastfäste som objektivfattning, jag tycker det mentalt känns vekt men jag har ingen erfarenhet av den. Däremot är det en allsidig kamera med focus peaking så det är lätt att ställa skärpan manuellt. Sensorn verkar helt OK om man spanar in bilder på t.ex. flickr. På grund av min konservativa inställning till objektivfästet skulle jag kollat in A57 också, finns bland annat på japanfoto för en tusenlapp till.
https://www.flickr.com/search?text=Sony%20A58&sort=relevance
 
Jag var inne på scandinavian idag och kände på A77 m2. Kändes jäkligt skön, men lite dyr för mig just nu, annars kändes den som på gränsen till perfekt.
 
Jag var inne på scandinavian idag och kände på A77 m2. Kändes jäkligt skön, men lite dyr för mig just nu, annars kändes den som på gränsen till perfekt.


Har den första versionen av a77 och är mycket nöjd! Det enda som skulle kunna förbättras är iso-känsligheten. Men den är verkligen super, speciellt när vädret är kasst och man behöver fota ändå!
 
Jag var inne på scandinavian idag och kände på A77 m2. Kändes jäkligt skön, men lite dyr för mig just nu, annars kändes den som på gränsen till perfekt.

Jag har ingen A58 men kollade på den på mässan förra helgen. Sökaren upplevde jag som mycket sämre än i andra Sonykameror jag använt eller provat.

Om A77m2 är för dyr kanske du skulle fundera på den första versionen. Jag tror den är bättre på det mesta utan att för den skull kosta så väldigt mycket mer. Skärm och sökare tycker jag är betydligt bättre än på A58.
 
Jag har ingen A58 men kollade på den på mässan förra helgen. Sökaren upplevde jag som mycket sämre än i andra Sonykameror jag använt eller provat.

Om A77m2 är för dyr kanske du skulle fundera på den första versionen. Jag tror den är bättre på det mesta utan att för den skull kosta så väldigt mycket mer. Skärm och sökare tycker jag är betydligt bättre än på A58.

Tanken har slagit rot...
 
Om A77 är för dyr, skulle jag föreslå A65 - jag har en sådan själv, är supernöjd. Det skiljer inte mycket i pris mellan A58 och A65. 77:an ligger betydligt högre prismässigt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.