Hej
Jag gick själv från a100 till a57 och blev väldigt nöjd med den uppgraderingen. 16 mp-sensorn i a57 är riktigt bra och ger finfina bilder.
Tycker helt klart att a57 är bättre än a58 (där beteckningen a38 hade passat bättre eftersom den ersatte både a57 och a37, var en uppgradering från a37 men saknar flera funktioner som a57 har). Möjligen är a68 ett bättre val, främst då med tanke på att a68 har bättre autofokus.
Men skärmen och dess upphängning tycker jag är bättre på a57. Tror dessutom att a57 bräcker båda efterföljarna vad beträffar bilder per sekund och buffertdjup, de nyare kamerorna fick högre upplösning men övrig hårdvara och minneskapacitet ökade inte i samma omfattning.
Dessutom har a57 kontakt för den gamla sortens trådutlösare vilket både a58 och a68 saknar.
För ett år sedan nappade jag på cashback-kampanjen för a77ii. Men jag har kvar a57, vet inte hur mycket man kan få för den, men misstänker att det i alla fall är mindre än vad jag vill ha för att skiljas från den. Den är väldigt bra som backup eller om jag vill ha en snäppet mindre och lättare kamera.