Annons

Sony A57 eller A65?

Produkter
(logga in för att koppla)

A.Dent

Aktiv medlem
Min Sony A33 verkar ha gett upp helt och det är dax för en ny kamera. Det jag tittar på är Sony A57 (6900kr) eller A65 (7900kr) , det skiljer inte mer än ca 1000kr i pris. Egentligen vill jag ha en A77 men den är för dyr (11000kr). Det är den enda Sonyn som är vettig att ta HDR-bilder smidigt med.
Fördelen med A65 är upplösningen, 24 Mpix, oled EVF och GPS (meningslös enligt mig)
Fördel A57, lite bättre sensor enligt DXO och filmning i 60 fps.
Jämförelse på DXO http://tinyurl.com/cha6jhg
Finns det nya finesser på A57 jag missat?
Vad skulle ni valt och varför?

förutom det du tagit upp med kamerorna läste jag nånstans att den lite dyrare skulle ha skalet gjort av magnesiumnånting, och den billigare i plast, vilket då också ger en liten viktskillnad (4 gram tror jag skillnaden var)

vikten känns ju inte som att det komemr vara avgörande iaf när det skiljer så pass lite iaf...

ska iaf försöka följa tråden eftersom jag funderar lite i samma banor som du =)

Om A77 hade haft en BRA bracketing så hade det inte varit någon tvekan då hade den inte känts för dyr. Den har bara 3 bilder med +/- 3EV eller 5 bilder med +/- 0,7EV. Jag tycker det är roligt att ta HDR-bilder, men det är inte tillräckligt för att välja A77. Toppmodellen A77 är inte ens i närheten av intstegsmodellerna hos cannon/nikon, trist!

Det som gör det extra svårt just nu är att om en månad kommer(troligtvis) Sony lansera minst en ny kamera. Då kan priserna kanske gå ner på befintliga modeller eller så kan det komma en modell som är intressant.

Svårt läge....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar