Annons

Sony A100 med Konica Minolta 2500D blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

tretorn76

Ny medlem
Hej!

Fick för mig att detta skulle passa ihop så jag ropade in blixten på tradera, vilken enl ägaren skulle vara helt ny. Däremot får jag inte blixten att blixtra. När jag sätter blixten på kameran och ställer den i automatik så tänds även motsvarande lampa på blixten. Är som sagt var duktig nybörjare, men kanske någon vet om dessa passar och och vilka inställningar jag ska ha?

Det ska inte vara några problem. Kör du dessutom i "gröna läget" ska blixten lösa ut.
Antingen är blixten eller din kamera paj.

Jag fattar inte hur du gör. Den inbyggda blixten går inte att fälla upp när du har en extern blixt monterad på kamerahuset. Blixtrar den fast den är nedfälld?
Eller försöker du utlösa den externa blixten trådlöst? Alltså att du håller den i handen vid sidan av kameran?

Isåfall måste du ställa kameran i "WL-läge" wireless flash men jag tror inte 2500 blixten stödjer den funktionen.

Jag fattar inte hur du gör. Den inbyggda blixten går inte att fälla upp när du har en extern blixt monterad på kamerahuset. Blixtrar den fast den är nedfälld?
Eller försöker du utlösa den externa blixten trådlöst? Allstå att du håller den i handen vid sidan av kameran?

På min så fälls den interna blixten upp och blixtrar, trots att jag har den externa sittandes i uttaget på kameran under förutsättning att jag kör den i automatik. Blir du klokare? Som sagt var den externa blixten har jag enbart sittande i sitt uttag på kameran.

Ok. Då har du något knas. Kameran ska automatiskt känna av att det sitter en extern blixt monterad och använda sig av den istället för att fälla upp den inbyggda.
Som sagt, antingen är kameran eller blixten paj.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar