Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

SONY A100(A200) vs. KM5D

Produkter
(logga in för att koppla)

MeTeX

Aktiv medlem
Är lite nyfiken på hur utväcklingen var runt "ägarbytet" vad hände prestandamässigt från att det stod minolta till det stod sony på kamerorna?
hur står sig en KM7D idag mot instegsmodellerna?

Beg. priserna på kamerahusen KM 5d&7d är mycket högre än beg, priset på sonys A100/A200 är det befogat? matchar snarare nypriset på sonymodellerna.
är eftertraktan stärre på KM? sony kan väl inte ha tagit ett steg tillbaka från KM?

Beg. priserna på kamerahusen KM 5d&7d är mycket högre än beg, priset på sonys A100/A200 är det befogat? matchar snarare nypriset på sonymodellerna.
är eftertraktan stärre på KM? sony kan väl inte ha tagit ett steg tillbaka från KM?
Det har dom nog inte men både 5D & 7D är väldigt lättjobbade (speciellt 7:an) så jag tror att det kan vara där skon klämmer bla. plus det faktum att sony är en ny aktör på marknaden och alla vet inte att dom inte bara köpte fabriken utan dom fick alla anställda med all den kunskap och forskning som det medförde! Mina egna erfarenheter säger mig att min gamla KM 5D inte ligger så långt efter (IQ) mina nya hus (A700 & A900)om man inte blåser upp bilden till 2*3 meter!

Men exakt vad är det dom har tagit med sig från minoltorna utom fattningen och alla anställda och deras kunskaper?
Det finns nog mycket under skalet. En väldigt specifik sak är att när man trycker på ISO-knappen tänds displayen på baksidan även om ögonsensorn indikerar att man håller kameran mot ögat och displayen inte ska tändas. Denna bug finns i alla Minolta sedan 7D hela vägen fram till Sony A900.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto