Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Softbox/Bouncer

Produkter
(logga in för att koppla)

Linis

Avslutat medlemskap
Skulle behöva lite tips för lämplig storlek av softbox/bouncer. Köpte på mig en octabox 150cm som är lite för stor än så länge. Fotar i väldigt små utrymmen.
Vad lämpar sig? Vill inte att ljuset ska bli alldeles för mjukt, är ute efter lite skuggor. Men vill ändå att boxen iaf ska klara halvkropp.

Har hittat några varianter på kaffebrus, han har fått in en ny som fälls upp som ett paraply, dock 120cm. Är detta för stort? Tror annars att jag ska försöka att titta på runt 90-95cm, vad tror ni?

Kanske en Beauty Dish eller Soft light-reflektor. De brukar finnas i de flesta system.

Bilagor

• el26167.gif
    el26167.gif
    26.7 KB · Visningar: 362
Per, jag gillar verkligen dina bilder. En klar förebild! Vad kör du själv med för boxar/paraplyer/raster? Antar dock att du har rätt mkt större utrymme än jag. Med risk för att jag frågat innan, ber jag om ursäkt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar