Mjo, jag har gjort det. Fick inte till Å Ä Ö med det typsnitt jag ville.
Rullningen är ett önskemål från en majoritetgrupp eftersom man ev gå snabb fram och tillbaka för att se en specifik bild.
Den fungerar ju inte på något sätt med mushjulet och relaterade metoder. Det är det grundläggande problemet, inte att den är i sidled, även om jag tycker att det ser rätt märkligt ut. Som sagt så är du inte ensam om att ha den designen. Det senare är ju förstås en preferens av mer personlig art.
Skyddet är till för den dumme. De vet ändå inte hur man tar fram bilden i tempkataloger odyl. De som vet vet troligtvis också om att det inte är lagligt att ta bilderna och använda som hur som helst.
De flesta klarar nog av att trycka print screen...
Dessutom undrar jag hur många som använder musgester. De flesta gör nog inte det.
Det är inte ett argument eftersom begränsningen är helt onödig.
Tycker det är "idiotiskt" att inte ens vilja gå in på hemsidor där det inte fullt ut stödjer musgester. Finns en grupp människor som även hatar Flash och vägrar använda sig av såna sidor.
Det mest irriterande handlar inte om att de inte fungerar. Flashsidor fungerar inte heller med musgester. Skillnaden är att Flash inte skickar upp störiga meddelanden som blockerar fönstret och som man måste trycka ok i. DET är den riktigt usla biten med din sida. Jag tror det är få som önskar bli skrivna på näsan av någon som menar att bilderna är så fantastiska att de inte får sparas ned. Dessutom är det helt lagligt att göra vad man vill med bilderna så länge man inte återpublicerar dem.
Att pluginet inte stödjs fullt ut av ALLA browsers är nog piss i mississippi. Inte första eller sista gången dettta händer. Banker odyl vill fortfarande enbart stödja Explorer fullt ut och de som klagar att en minoritetsskara använder en annan är pengafråga.
Det finns ganska mycket produkter från t ex Apple i omlopp om vi ska prata Flash. Min telefon har teoretiskt stöd för Flash, men eftersom det är så förbannat ineffektivt så blir det som sirap. Sedan ska jag inte säga att jag vägrar besöka sidor med Flash på datorn, men jag tycker inte att det är en bra modell att enbart erbjuda det ändå.
Själv använder jag Opera och Chrome. Explorer använder jag till hemsidor som inte stödjer Opera eller Chrome.
Jag har både Opera, Firefox och IE på burken, vad det nu har med saken att göra. Plus ytterligare lite jox i en virtuell maskin...
Poängen är... Jag fokuserar hellre på mitt fotograferande än att få till att alla minoriteter blir nöjd. Hemsidan är redan fixat ett antal ggr för att nå ut till majoriteten.
Det är delvis helt onödiga fel du lagt in, eller menar du att Firefox (teckenkodningen) är en minoritet? Att man sedan ska få ett meddelande i ansiktet om man högerklickar är ett skämt. Man behöver inte använda musgester för att det ska vara ett problem. Att bokmärka sidan kan man t ex tänka sig att göra via högerklick. Fast du vill säkert inte ha återkommande besökare?
Om du inte orkar fixa problemet med mushjulet så må ju det vara.