Annons

SNYGG Kameraväska

Produkter
(logga in för att koppla)

Tweedy

Aktiv medlem
NU börjar jag bli skittrött på alla fula och enbart praktiska kameraväskor!!!!

Jag har skitsnygga väskor privat, chanel, LV, Gucci osv men kan aldrig bära dom för att jag alltid traskar runt med fulaste kameraväskan ever!

Jag har kommit på att jag alltid har kameran med mig och vill hitta en snygg väska måste ju vara fler fotografer som har samma problem?

Jag tänkte köpa guccis skötväska den är lite bredare och borde ev funka som kameraväska? Har ni andra förslag? Om man använder en vanlig väska kanske man kan "bygga" nån insats själv i den som skyddar kameran?

Någon som har idéer?!?!?!?

Just det, jag behöver få plats med: 5D + batterigrepp, 16-35 objektivet + 50 1,4 objektivet + speedlight 430.
 
Ta en titt på monochrom.com i Tyskland, de har ganska fina väskor i sitt sortiment.
Sedan finns också Acmemade, Jill-E har också fina väskor för kvinnor, Kelly Moore (ja de är faktiskt väskor för kamerautrustning), också Jo Totes för kvinnor med kameror.

Hoppas dessa hjälper lite, skulle bara hoppas att också vi män skulle slippa dessa fula väskor som är så otroligt fula idag, lite mera design skulle inte skada.
 
Personligen tycker jag Billingham gör väskor som både är snygga, praktiska och andas en tid av resor med atlantångare till fjärran länder.
Dessutom verkar de hålla en evighet. Min har snar varit med mig till alla kontinenter men är ännu lika hel som ny fast med en patina av varit väl använd.
Fast smakar det så kostar det.
Sedan 1 timme hemkommen från Wien med en 5DMKII ,ett 24-105, 70-200/4 IS ett 85/1.2 och en 580EXII samt en Macbook Air samt annat jox.
En väska för den som reser ofta och med mer än bara en kamera och ett objektiv.
Håller förmodligen livet ut.
http://www.billingham.co.uk/acatalog/5_Series_Bags.html
 
jag söker också en snyggare kameraväska, gillar verkligen designen på National Geographics väskor, men tyvärr verkar de rymma för lite och kostar för mycket. Finns det tillverkare som gör liknande väskor till lägre pris kanske?

Ber om ursäkt om jag kapade tråden lite!
 
Välj vilken väska du vill och köp en insats

Hej

Har under årens lopp också funderat på varför kameraväskor behöver vara så fula. Min lösning har varit att köpa en insats från domke. Kostar runt 400 och sätta in den i min messengerväska. Plötsligen har jag en väska som jag vill ha och som har en funktionell inredning.

/Johan
 
Hej

Har under årens lopp också funderat på varför kameraväskor behöver vara så fula. Min lösning har varit att köpa en insats från domke. Kostar runt 400 och sätta in den i min messengerväska. Plötsligen har jag en väska som jag vill ha och som har en funktionell inredning.

/Johan
Vilken modell köpte du?
 
Snyggare kameraväska

NU börjar jag bli skittrött på alla fula och enbart praktiska kameraväskor!!!!

Jag har skitsnygga väskor privat, chanel, LV, Gucci osv men kan aldrig bära dom för att jag alltid traskar runt med fulaste kameraväskan ever!

Jag har kommit på att jag alltid har kameran med mig och vill hitta en snygg väska måste ju vara fler fotografer som har samma problem?

Jag tänkte köpa guccis skötväska den är lite bredare och borde ev funka som kameraväska? Har ni andra förslag? Om man använder en vanlig väska kanske man kan "bygga" nån insats själv i den som skyddar kameran?

Någon som har idéer?!?!?!?

Just det, jag behöver få plats med: 5D + batterigrepp, 16-35 objektivet + 50 1,4 objektivet + speedlight 430.

Hej Tweedy!
Du har rätt! De är fula. Jag är så ny i fotandet att jag har fullt upp med slutartider och irriterande tekniska grejor.
Men eftersom min andra sysselsättning är att sy och designa allt från tomtar till keyboardöverdrag och klä om möbler så ska jag absolut ta en ordentlig funderare. Skulle vilja ha den "vanliga" väskan som du vill göra om i handen för att klura. Går absolut att lösa.

Heligahelga.se
 
NU börjar jag bli skittrött på alla fula och enbart praktiska kameraväskor!!!!

Jag har skitsnygga väskor privat, chanel, LV, Gucci osv men kan aldrig bära dom för att jag alltid traskar runt med fulaste kameraväskan ever!

Jag har kommit på att jag alltid har kameran med mig och vill hitta en snygg väska måste ju vara fler fotografer som har samma problem?

Jag tänkte köpa guccis skötväska den är lite bredare och borde ev funka som kameraväska? Har ni andra förslag? Om man använder en vanlig väska kanske man kan "bygga" nån insats själv i den som skyddar kameran?

Någon som har idéer?!?!?!?

Just det, jag behöver få plats med: 5D + batterigrepp, 16-35 objektivet + 50 1,4 objektivet + speedlight 430.

stylish camera bag reviews: http://www.stylishdslrcamerabags.com/
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.