Annons

Snart är skolan slut! Men vart hittar man jobb?

Produkter
(logga in för att koppla)

Da´Russian Stallion

Aktiv medlem
Ja som sagt, skolan är ju slut om några månader. Så det börjar väl dra ihop sig nu för att söka sommarjobb. Har ni några bra tips på hur man närmar sig ett företag utan att "skrämma iväg dom".
Skulle ju va grymmt roligt att ha ett jobb som relaterade till fotografering på något sätt, men det är väl nästan en omöjlighet ifall man inte är proffsfotograf?

Vad finns det annars för alternativ.

Har gått Tekniskt på gymnasiet och läst följande ifall det är av något intresse:
Matt A-E , Fysik A,B
CCNA-1 och CCNA-2 (datorkommunikation)
Digitalt Skapande (PS, Flash, IMage Ready, Adobe Premiere m.m)
Webbdesign (HTML, ASP, PS, Flash Dock bara grunder)
Engleska A & B
Svenska A & B
Projekt & Företagande
Religon, Sammhällskunskap

Och massa annat trams, kan inte allt i huvet ;)

Nått förslag på vad man kan fixa för jobb?

Om det "bara" är sommarjobb du söker tror jag att det är vettigt att gå ut men inställningen att du skall göre ett avgränsat "projekt", där du kan vara lite självgående (om du känner att du klarar & är redo för det).

Jag har bara jobbat på mindre företag (10-30 pers), och min erfarenhet är att det är svårt att ha sommarjobbare, det finns liksom ingen som kan handleda under hela sommaren, de flesta har ju semester iaf någon del.

Men det som många företag i den storleken behöver är ett bättre pressentationsmaterial, webb, produktblad, e-post utskick m.m. m.m. Där kan du få användning av alla dina kunskaper, om du fixar till lite grunder kring detta.

Bara mina tankar såhär mitt i natten.

Men det låter ju ganska vettigt, skulle ju kunna göra reklamblad, eller fota anställda eller liknande, kan även göra en reklam video om ja får lite tid på mig. Men vad kallas sånna som gör sånt, så jag har en riktlinje på vad jag ska fråga efter?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar