Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snabbmasken fungerar inte. Kan någon kunnig vara jättesnäll och ta sig tid att läsa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Toveee

Ny medlem
Jag håller för tillfället på att redigera bilder och rita på fri hand i Photoshop (7.0). Jag är i stort behov av snabbmasksfunktionen.

Hur jag än gör så får jag inte med ens 50% av det jag har jag har målat med snabbmaskspenseln när jag sedan vill, t ex, flytta markeringen till ett annat lager.

1. Jag väljer rätt pensel (en skarp)
2. Jag ser till att flödet står på 100%
3. Jag klickar på snabbmaskssymbolen och fyller i det jag vill
4. Jag klickar tillbaka så att en markering bildas runt
5. Jag använder pilen och drar över markeringen till en ny, blank arbetsyta.
6. DET BLIR FEL. Jag har inte fått med 100% av bilden, utan det som jag målade över med snabbmasksverktyget framträder bara svagt.

Jag undrar vad som kan vara felet.
Jag upptäckte felet för någon månad sedan eller två, sedan dess har det både fungerat och inte fungerat.

Vad kan vara fel? En bugg? En inställning?
Hur ska jag få reda på det, och sedan ändra det?

Tacksam för hjälp! :)
Tove

Jag håller för tillfället på att redigera bilder och rita på fri hand i Photoshop (7.0). Jag är i stort behov av snabbmasksfunktionen.

Hur jag än gör så får jag inte med ens 50% av det jag har jag har målat med snabbmaskspenseln när jag sedan vill, t ex, flytta markeringen till ett annat lager.

1. Jag väljer rätt pensel (en skarp)
2. Jag ser till att flödet står på 100%
3. Jag klickar på snabbmaskssymbolen och fyller i det jag vill
4. Jag klickar tillbaka så att en markering bildas runt
5. Jag använder pilen och drar över markeringen till en ny, blank arbetsyta.
6. DET BLIR FEL. Jag har inte fått med 100% av bilden, utan det som jag målade över med snabbmasksverktyget framträder bara svagt.

Jag undrar vad som kan vara felet.
Jag upptäckte felet för någon månad sedan eller två, sedan dess har det både fungerat och inte fungerat.

Vad kan vara fel? En bugg? En inställning?
Hur ska jag få reda på det, och sedan ändra det?

Tacksam för hjälp! :)
Tove

För- och bakgrundsfärg måste vara svart och vitt. Har du andra f'ärger kan det bli svagare opacitet på snabbmasken.

ANNONS