Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snabbhet på CompactFlash...

Produkter
(logga in för att koppla)
Ska skaffa ett nytt CF-kort på 4 eller 8 GB, det blir Sandisk då jag haft problem med andra märken tidigare.

Råkar ha ett presentkort på Expert som ajg gärna skulle utnyttja, men Expert har endast Ultra II-versionen av Sandisk 4 och 8. Kommer detta kort handikappa min 5D Mark II så pass mycket att jag bör avstå? Fotar sällan i kontinuerligt bildläge, det är oftast några sekunder mellan bilderna, men å andra sidan är ju RAW-filerna ganska stora på 21 megapixel... Ett klokt svar från någon?
 
Om du inte kör seriebildstagning tror jag du knappt kommer märka någon skillnad, snarare vid överföring till datorn. Jag har en Nikon D700 och blandat med Sandisk III och IV, som har lite olika hastigheter, men kan aldrig märka någon skillnad.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.