Annons

Snabbfäste-platta till Velbon Victory 550?

Produkter
(logga in för att koppla)

Libra-75

Ny medlem
Jag fick nyligen ett stativ av min mor som hon ropat in på auktion efter att hon hört att jag ville ha ett stativ till min kamera. Hon har ingen som helst koll på sånt här, men jag tänkte att det kunde duga tills jag får råd att köpa ett bättre. Tyvärr saknades själva plattan som ska sitta i snabbfästet som ska skruvas fast på kameran.

Är det nån som vet om och i så fall var man kan få tag på en sån platta? Jag har sökt en del på nätet, men det känns i princip omöjligt att hitta nån platta.

Det rör sig alltså om en platta till snabbfästet på ett Velbon Victory 550 stativ. Enligt vad jag har fått fram så ska beteckningen på själva plattan vara "QB 5" och den ska passa till 450 och 550 modellerna.

Ja varsågod! Jag har tyvärr inte handlat någonting där själv så jag kan uttala mig om det är en bra butik. Men det är ju möjligt att beställa mot faktura så det borde ju vara ok. Du kan ju eventuellt mejla dem för säkerhets skull.

Jag hittade också fästet på en affär där jag vet det är säkert att handla, och jag har gjort flera beställningar där själv. Det finns även en butik, men tyvärr ligger butiken i mitt hemland Finland (Helsingfors). Även hemsidan är på finska så det kan vara lite knepigt att beställa om man inte kan språket.

Dessutom så blir väl frakten betydligt dyrare att beställa till Sverige, den brukar vara 10€ per försändelse när man beställer inom Finland.

http://www.telefoto.fi/index.php?open=7449&selected=69768

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto