Annons

Snabbaste Sandisk CF till D70?

Produkter
(logga in för att koppla)

recman

Aktiv medlem
Kollar på att köpa till ett nytt CF-kort tillD70:n. Väljer nog ett Sandisk då jag har bra erfarenheter från deras kort.
Men min fråga är hur snabbt kort D70:n kan hantera? Jag menar, kameran kan ju inte vara hur snabb som helst med att fylla kortet, så vart går gränsen där kortet blir "snabbare" än kameran (och då det inte är nån idé att köpa snabbare kort).
Extreme IV tex, är dom "för snabba"?
 
recman skrev:
Kollar på att köpa till ett nytt CF-kort tillD70:n. Väljer nog ett Sandisk då jag har bra erfarenheter från deras kort.
Men min fråga är hur snabbt kort D70:n kan hantera? Jag menar, kameran kan ju inte vara hur snabb som helst med att fylla kortet, så vart går gränsen där kortet blir "snabbare" än kameran (och då det inte är nån idé att köpa snabbare kort).
Extreme IV tex, är dom "för snabba"?

Jag har ett Sandisk Extreme IV 4GB, jag tror inte att mina kameror, Canon 20D och 5D, klarar att skriva 40MB/s som kortet klarar, dock sa har jag aven en Sandisk CF FireWire lasare, och det gar ruskigt fort att tomma kortet, bara det gor det vart det tycker jag.

Alltsa, jag har ingen aning om D70 klarar att skriva sa snabbt, men kop kortet och en extern lasare!!
 
Re: Re: Snabbaste Sandisk CF till D70?

fredriklindstrom skrev:
Alltsa, jag har ingen aning om D70 klarar att skriva sa snabbt, men kop kortet och en extern lasare!!

Ja, det är helt rätt att hastigheten dator <-> CF-kort är värt att tänka på. Men det är inte SÅ viktigt för mig just nu. Priset som avgör till stor del.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.