Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snabbast och säkraste AF?

Produkter
(logga in för att koppla)

-big kahuna-

Aktiv medlem
Hej, jag har läst på en del om Eos 300D och D70 inför mitt kommande DSLR-köp. Mycket pekar onekligen mot D70, men hur är det igentligen med Autofokusen? Detta har jag inte fått något riktigt grepp om. Vilken kamera är snabbast och är mest exakt/träffar rätt oftast/säkrast? Jag tycker detta är viktigt. Hur stor är skillnaden, är den så stor att man bör beakta det vid valet av kamera, eller är skillnaderna marginella? En sak som i mitt fall talar för en canon är at farsan har mycket canonutrustning som är lite bättre än instegsprodukterna, så det är perfekt att kunna låna :)

Jag tycker att möjligheten att låna bra utrustning vida överstiger de rätt små skillnaderna mellan Canon och Nikon. Själv har jag en canon och kan väl säja att hastigheten på focusen beror till stor del på objektivet. Nogrannheten har jag inte testat alls, det mesta blir bra helt enkelt.

Fredrik! ett sådant argument som att låna väger MYCKET TUNGT.
I & m att det är en närstående person så kan man tom bygga upp ett system tillsammans, perfekt helt enkelt.

Välj Canon

När det gäller dessa prosumer cameror så är väll autofokus lite sådär. 300D har en väldigt förbättrad fokusmotor dock, som är ärvd ifrån 10D.

Men skall vi snacka grym autofokis blir det Canon EOS 1D MK II :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar