Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snabb och stabil app för att kunna granska foton, android.

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders_99

Aktiv medlem
Jag söker ett alternativ till appen "Galleri" som blir alldeles för slö på min Samsung Galaxy Tab S4.
Fotograferar med en Fuji X-T5 så det är ganska så stora filer ( RAW + JPEG ) som ska öppnas.
Behöver inte kunna öppna RAW filerna, utan bara JPEG för att kunna göra en förhandsgranskning.
Alltså en snabb app som inte kräver så mkt prestanda från tableten.
 
F-Stop. Har allt. Taggar, Albums, Smart Albums och så klart kan du kolla mapp för mapp också. Den rör inte bidlfilerna, de ligger kvar där du lagt dem och det görs inga kopior. När jag använde galleriappen som följde med min Samsung kopierade den bilderna och det vill man ju inte. Det var iofs några år sedan. Sen jag skaffade f-stop har jag inte testat de medföljande apparna.


Gratisversionen har nästan allt. Det man får extra när man betlar är inget jag använder, men jag gjorde det ändå för jag ville stödja eftersom jag gillar den så mycket.
 
F-Stop. Har allt. Taggar, Albums, Smart Albums och så klart kan du kolla mapp för mapp också. Den rör inte bidlfilerna, de ligger kvar där du lagt dem och det görs inga kopior. När jag använde galleriappen som följde med min Samsung kopierade den bilderna och det vill man ju inte. Det var iofs några år sedan. Sen jag skaffade f-stop har jag inte testat de medföljande apparna.


Gratisversionen har nästan allt. Det man får extra när man betlar är inget jag använder, men jag gjorde det ändå för jag ville stödja eftersom jag gillar den så mycket.
Testade den men min surfplatta orkade inte med den.
Vad kör du den appen på ?
 
Låter konstigt. Jag kör den på mobilen, en kinatelefon dessutom, Doogee. Ingen speciell prestande, mer än ett jättestort batteri. F-Stop är absolut inte långsam eller resurskrävande och det var den inte på min tidigare telefon heller, en billig Motorola. Altrig haft nån platta, så vet inte hur såna brukar uppföra sig.

Läste lite i början på deras sida, att den scannar hela enheten efter bilder. Varför skulle man vilja det? Så var det inte för mig. Vet inte om det är nåt som ändrats eller om man gavs ett val och jag valde bort det. Tänkte om det kan vara det den håller på som och som gör att det blir trögt?

På mobilen har jag ivf lagt in manuellt de olika mappar jag vill att den kommer åt, och de listas då på en översiktssida.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.