Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

snabb fokus + ljusstark + 35-50mm + litet format?

Produkter
(logga in för att koppla)

teheheodor

Ny medlem
Hej

Mitt nuvarande kamerasystem är en Panasonic G6 med F1.7 20mm (motsv. 40mm) optik. Objektivets uutofokus är uppenbarligen alldeles för långsam. Men känner att även ISO-kapaciteten i G6an inte heller räcker till, jag tycker inte den är mycket bättre än min GF1a jag hade innan.

Jag söker alltså en uppgradering. Det jag vill kunna göra är att fotografera människor i rörelse utan att nästan alla bilder blir suddiga - eller att kameran vägrar att skjuta en bild för att den försöker fokusera i all evighet.

Gillade GF1an i storlek, G6an är bättre i handen men lite för klumpig.

Kollat på Fujifilms X Pro 1 och xe-2 men läst att autofokus ska vara ganska trög och objektiven inte helt skarpa eller snabba heller, dock osäker på vad de jämförs med. 50mm optik passar mig bra, men vill helst få in lite mer i bild utan att bilden blir för distorterad... så mellan 35 och 50.

Även nytt objektiv till G6an är intressant - men räcker det?

Hoppas på goda råd från det här fina forumet!

mvh
T

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar