Annons

Snabb "Canonlagnings" butik ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik H

Aktiv medlem
Var upp till Göteborg i helgen för lite Volvo Ocean Race fotografering, och gissa vad som hände.
Programratten till Eos 5:an gick sönder igen. !
Andra gången på ca fem år. Men det är ju tydligen standard på "femman".

Nu till frågan om två veckor har vi Nordiskt mästerskap i Windsurfing på Öland och jag måste ha kameran tills dess, kan nån tipsa om en rykande snabb verkstad utav alla de som påstår att dom är auktoriserade Canonverkstäder.

Attans tråkigt Fredrik. Nybro kanske kan hjälpa dig...ligger väl i dina trakter va?
Två veckor är ju lång tid. Annars finns det en som annonserar i Foto varje nummer....ehhh...ja.

Har hört att en firma ....horizon i USA fixar problemet permanent genom att byta ut alla plastdelarna mot metalldelar (vilket skulle varit canons materialval från början...fnys)

Canon IT service lagade min programratt två gånger inom loppet av ett år. Vid båda tillfällena fick jag kameran tillbaka med posten efter en vecka. Kostade 0 kr båda gångerna.

Acke:
Jag såg att du som jag är amatör, innebär det att jag kan kontakta dom och kanske få det gratis.
Det låter suveränt, förra gången blev det en hemförsäkringsgrej av det.

Tackar..

Första gången gick det på garantin. Andra reparationen räknade jag med att få betala, men verkstaden bjussade på det.

Efter sista lagningen är det en helt annan känsla i ratten än förut, den går mjukt och fint och klickstoppen är distinkta. Jag tror och hoppas att problemet är löst för gott.

Man brukar ha 12 månaders garanti på den reparerade delen, vet inte om det står i konsumentköplagen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar