Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snöskor till Gitzo 1325

Produkter
(logga in för att koppla)

Glenn Bark

Aktiv medlem
Hej
är det någon här på FS som har använt de fabrikstillverkade "snöskorna" som Gitzo säljer till sina stativ? Jag har köpt ett set men är osäker på hur jag får bort de små plastpluggarna ur stativbenen, alltså de pluggar som sitter i ändarna på rören. Med polygrip kan man nog få bort dem men jag skulle ju vilja kunna återanvända dem :)

Är de gängade, någon som vet?

Nu är snön här och så står man utan snöskor... :)

mvh Glenn

Tydligen är det inte mode att ha snöskor på stativet...hmmm, undrar varför? Kanske bor man i fel ända av landet :))

//Glenn

Glenn Bark skrev:
Tydligen är det inte mode att ha snöskor på stativet...hmmm, undrar varför? Kanske bor man i fel ända av landet :))

//Glenn
Eller så är spikskorna vanligare :)

Med reservation för eventuella ändringar på modernare stativ så är plastpluggarna INTE ditgängade utan kan i princip dras rakt ut (så stark är dock inte jag). Om du gängar loss låsringen till den nedersta bensektionen (du får vrida rätt många varv) så kan denna användas för att få bättre grepp. Hjälper inte det heller får man stöta ut plastpluggen från insidan med en stång.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar