Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snälla, bara ett gör-det-själv-tips per tråd!

Produkter
(logga in för att koppla)

acke

Avslutat medlemskap
När vi drog igång gör-det-själv-forumet för några år sedan så var tanken att skapa ett sökbart arkiv av goda idéer för hemmapulare. Nu ser jag tendenser att folk trycker in massor av olika idéer i en och samma tråd. Visst kan det vara underhållande med superlånga, spretiga trådar, men samtidigt är det lite tråkigt, för sökbarheten blir mycket sämre.

Om du vill att många medlemmar ska kunna hitta ditt fiffiga tips, skapa då en ny tråd!
 
acke skrev:
När vi drog igång gör-det-själv-forumet för några år sedan så var tanken att skapa ett sökbart arkiv av goda idéer för hemmapulare. Nu ser jag tendenser att folk trycker in massor av olika idéer i en och samma tråd. Visst kan det vara underhållande med superlånga, spretiga trådar, men samtidigt är det lite tråkigt, för sökbarheten blir mycket sämre.

Om du vill att många medlemmar ska kunna hitta ditt fiffiga tips, skapa då en ny tråd!

Bara för att säga det så får ni inte tänka paralleller med min tråd som heter tips & trix.

Den tråden (med många tips i en och samma!) är en tråd som till 98,543% var tänkt som en humoristisk förljetång och INgenting annat:)

Alltså, inte blanda in min tråd i temat för denna tråd! Då är det bättre att flytta min tråd till en helt annan gren i forumet!!

Mvh Niclas,
 
Niclas, jag tycker att din följetong är jättekul och jag hoppas att du fortsätter att roa oss.

Men det vore olyckligt om alla gör-det-själv-tips hädanefter hamnar i ett fåtal jättelånga trådar. Då går sökbarheten förlorad. Grundtanken bakom hela forumet är ju att det aka vara ett stort fotouppslagsverk där man kan söka information. Fråga gärna David&Co, de har flera gånger påpekat detta.
 
acke skrev:
Niclas, jag tycker att din följetong är jättekul och jag hoppas att du fortsätter att roa oss.

Men det vore olyckligt om alla gör-det-själv-tips hädanefter hamnar i ett fåtal jättelånga trådar. Då går sökbarheten förlorad. Grundtanken bakom hela forumet är ju att det aka vara ett stort fotouppslagsverk där man kan söka information. Fråga gärna David&Co, de har flera gånger påpekat detta.

Javisst, helt enig. En sökbar struktur är absolut viktig.

MVH Niclas,
 
Det funkar riktgt bra att använda sökfunktionen lokalt i Gör-det-själv-forumet. Prova t.ex. att söka på *blixt*. (Det räcker att söka på rubriken.) Vips så dyker många fina blixttips upp!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.