Annons

Smuts på bilderna

Produkter
(logga in för att koppla)

Dannoo7

Avslutat medlemskap
Jag har fått ett väldigt irriterande problem.

Jag har en Nikon D70 som jag har haft i ca 3 veckorn nu. När jag i början av veckan va ute på havet å tog massa bilder, såg jag till min förfäran att det va massa "skit" på bilderna. svarta fläckar. jag testade lite olika saker när jag kom hem och kom fram till att fläckarna framträder när man har små bländare, F10 och mindre (högre tal), (ungefär). jag har blåst rent CCDn så gott jag kan men lyckas inte få det bättre.

Jag har testat olika objektiv, ingen som helst skillnad.

http://dannoo7-2.servebeer.com/skit/ ligger en bild där ni klart och tydligt kan se smutsen.

Något som har någon idé om vad jag ska göra åt saken? Finns det något ställe som gör rent kamror?

Mycket tacksam för hjälp!

// Dan
 
Senast ändrad:
Skaffa Pecpads och rengöringsvätska. Finns en del trådar om det här i forumet. Eller lämna in den, ring nikon och hör vad dom tar för det.
 
shibby!

lydde ditt råd och gled iväg till YFO å köpte Eclips-vätska och Pecpads ... tog ett antal rengöringar innan jag blev nöjd , men nu är det iaf bra! med F29 (minsta på mitt objektiv) syns några få prickar, men inget störande!

Superbra! Tack så mycket!

//Dan
 
Någon som provat "e-wipe" som finns på YFO:s websida?

Den verkar vara ett mer praktisk alternativ som man kan ha med sig i fotoväskan.

/Johan
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.