Alexander Busnyuk
Medlem
Som rubriken säger kollar jag runt efter blixtlösningar för utomhusbruk, främst modellfoto men som även går att använda till annat. Planerar att inhandla studioutrustning i framtiden (när jag får plats..) men tills dess vill jag fixa kontrollerad belysning som duger utomhus. De två lösningar jag har kollat på är dels inhandla ett par 580EX2 + pocket wizards, stativ etc etc.. dels att inhandla ett studiopaket + blixtgenerator eller några blixt/batteripaket ( som detta http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=7763678 )
Fördelarna med "vanliga" blixtar som jag ser det är att de är smidigare att kånka runt på och fördelarna med studioblixtpaketen är att de är kraftigare.
Finns det användningsområden för de "vanliga" blixtarna där studioblixtarna inte riktigt passar? Kan batteriblixtarna sen användas vid studiofoto med bra resultat?
Samt vad är det som skiljer blixtarna i högre prisklasser från lägre? Robusthet, hållbarhet, ljuskvalité?
Tack på förhand
Alexander
Fördelarna med "vanliga" blixtar som jag ser det är att de är smidigare att kånka runt på och fördelarna med studioblixtpaketen är att de är kraftigare.
Finns det användningsområden för de "vanliga" blixtarna där studioblixtarna inte riktigt passar? Kan batteriblixtarna sen användas vid studiofoto med bra resultat?
Samt vad är det som skiljer blixtarna i högre prisklasser från lägre? Robusthet, hållbarhet, ljuskvalité?
Tack på förhand
Alexander