Annons

Smidig väska för festivaler

Produkter
(logga in för att koppla)

tomasrj

Aktiv medlem
Jag är på jakt efter en smidig väska när man arbetar på exempelvis festivaler. I helgen var jag på stadsfest och skulle bland annat fota vid en dj-konsert där det var riktigt trångt och inget scendike och på scenens båda sidor, där det brukar finnas plats, låg barer.

I väskan vill jag ha två objektiv och en blixt i tajta fack, samt plats för anteckningsblock och nåt litet fack för minneskort och extra batteri. Kameran behöver nödvändigtvis inte rymmas i väskan, eftersom man har den framme hela tiden. Jag vill inte ha någon fyrkantig kameraväska (det har jag redan), utan mer åt tygväskehållet som inte tar plats och där man lätt kan byta objektiv utan att ta av sig väskan. Jag såg den här http://youtu.be/d90NWhuLffc men jag är nyfiken på vad ni andra använder eller har för tips!
 
I ditt läge skulle nog jag välja en jacka eller väst med rymliga fickor för objektiv. Fjällrävenjacka (eller billigare liknande), fotoväst eller kanske rent av en fiskeväst.
 
Jag gillar stuket på Think Tank serien Retrospective. Har dock inte använt någon mer frekvent så jag vet inte hur praktisk den är.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.