Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Smidig kameraväska/ryggsäck till eos 300D

Produkter
(logga in för att koppla)

Nina W

Aktiv medlem
Funderar på en ny väska till min canon eos 300 D.
Har en Lovepro nova 2 i dag som vi "vuxit" ur.

Detta är vad jag vill ska få plats, samt lite filter och rengörings grejor.
Funderar på en blixkt som nästa inköp.

*Canon EOS 300D
*Canon EF-S 18-55 f/3,5-5,6
*Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro
*Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1

Tar mest kort på promenader och utflykter så ska inte ut och klättra el extrema fotosafaris m den.
men eftersom jag alltid saknar det objektiv jag inte har med mig.....

Gärna smidig då jag har en vagn, en ettåring och en skötväska som ALLTID är med:)

förslag motttages tacksamt

Glömde att batteri laddare och 2 st tillhörande motljuskydd gärna ska få plats också!

kul att du nämner den väskan för det är en av de jag kollat på, fast 200:an
har du en sådan själv? i så fall är du nöjd?

200'n räcker nog mer än väl för det du skrev Nina. Letar själv något "slingshot"-liknande och fann denna sida för någon dag sedan(men ingen väska än). http://www.cambags.com Välj camera, din modell högst upp och sedan slingshot nere till vänster. Tror du blir övertygad sedan, för 300'n är betydligt större och skrymmande än 200'n.

hp

Tack

Tack så jätte mycket för ditt inlägg och länken.
Det var ju kanon bra att kunna se olika varianter på vad man kan få plats med i väskan.
Nu skulle man ju bara vilja klämma och känna lite på den.vet du ngn affär som säljer dessa väskor i stockholm, gärna norrort.

Vet att FotoVideo på Herculesgatan i city har den. Borde finnas någon av el-kedjorna i t.ex Outleten vid Barkarby som har den då LowePro verkar vara väldigt utbrett bland handlarna,
fast glöm El-giganten, De vet jag om att de inte för LowePro.

hp

japp jag har en 200 aw och ær jækligt nøjd. smidigt att kunna slænga fram den bara sådær. inget negativ alls vad jag kommer på. har inte hittat något bra upphæng på mitt framtida stativ som jag inte har ens men det løser sig :)
tænker inte køpa væska efter hur bra jag kan fæsta mitt stativ utan hur bra jag kan bæra runt på kameran o mitt enda extra objektiv. kameran næstan førsvinner i den så jag har nog att væxa i med. ett stort fack før hus plus objektiv o fyra andra fack. i det øvre facket får jag ner en tunn jacka om jag rullar den.

væderskydd inbyggt!
need i say more? :)

tack för tipset, skall ta mig in till stan i morrn och kolla på den "in real life".
fast ngn som har fler tips så mottages de gärna.

har varit och klämt lite på en slingshot 200 (+ några till) och den var jätte bekväm och jag får även plats m lite framtida inköp. så jag har nog gjort mitt val, tror jag.

Jag har en 200 sedan länge och den är riktigt bra. En stor nackdel är dock att det blir obekvämt att ha den några timmar på ryggen då den belastar kroppen snett.
Även fast man spänner den extra midjekopplingen så lastar den axlarna snett och blir jobbig.

Men smidigheten att få ut kameran är oslagbar så det finns inte mycket alternativ på den biten så jag skulle nog inte avråda från köp om man inte ska gå dagarna i ända med fullpackad väska.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar