Annons

Smidig hårddisk för bilder.

Produkter
(logga in för att koppla)

Bratbasher

Aktiv medlem
Jag behöver alltså hjälp med att välja rätt hårddisk till min MBP.

Den kommer nog släpas på rätt mycket så några saker är viktiga. Den ska drivas av USB eller firewire, vara liten och tålig ej under 320 gb och budgeten är tyvärr rätt begränsad till runt 1000kr.

Så vad är ditt förslag? Jag har letat i Forumet men har inte hittat något.

Jag har köpt en sån här:

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=147462006

Den borde räcka ett antal år framöver tycker jag, och den ryms inom din budget. Den nackdel jag ser med den är att den behöver yttre strömförsörjning, så det blir en sladd till i härvan bakom skrivbordet. Jag har en annan USB-hårddisk också, men den får nog med ström genom USB-sladden. Den rymmer dock bara 110GB och är fysiskt mindre också.

Hårddisk

Jag behöver alltså hjälp med att välja rätt hårddisk till min MBP.

Den kommer nog släpas på rätt mycket så några saker är viktiga. Den ska drivas av USB eller firewire, vara liten och tålig ej under 320 gb och budgeten är tyvärr rätt begränsad till runt 1000kr.

Så vad är ditt förslag? Jag har letat i Forumet men har inte hittat något.

Köpte två stycken Verbatim på 500 GB vardera. Kjell & Company. Bra pris och drivs via USB`n.
Kan verkligen rekommendera. Tar liten plats och finns alltid med den bärbara.

Du kan nog välja vilken usb-driven 2,5 tumshårddisk som helst. WD eller Samsung eller Verbatim eller... Det är ingen större skillnad, de funkar hur bra som helst och kostar i dagsläget under 1 kr/GB. Titta lite på t ex www.prisjakt.se

Ja det kanske funkar med vilken som helst det jag funderar på är om de tål att slängas runt med.
Det finns ju några modeller som påstås vara extra stöttåliga (den där orangea i länken är väl en sådan) men enligt min erfarenhet klarar de "vanliga" modellerna sig bra. De är ju trots allt tillverkade med tanke på att användaren kommer att ha dem i en vanlig väska som släpas med lite överallt.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto