Annons

Småprylar, urstädat. säljer man eller vad?

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
Önskar nästan att det fanns någon rödakorsbutik för gamla fotoremmar, väskor, filter mm som buntas när man årsstädade det som ska se ut som ett kombinerat mörkrum/förråd av något slag..

Vad gör ni med allt sånt "smått" ni samlat på er som inte används? Säljer det på Tradera? Buntar ihop det för tippen eller fortsätter lagra på hög?

Sen har jag några grejer som jag inte alls vet vad man skulle ta för om man sålde. Ni får gärna hjälpa mig där..
1. En oanvänd Canonväska av något slag som man bara stoppar om kameran och optiken. Den heter EOS 650/620L. Förpackningen är bruten, men väskan ny. Kan man ta en hundring för en sån eller hur ligger de till i pris om man säljer?
2. Remmar för Mamiya. Några stycken, en använd och två nya snygga och remmar till Canon. (vet inte varfr jag samlat ett gäng..)
3. En blixt med läderfodral och i kartongen, Canon 420 EZ heter den och jag gissar att man kanske kan få 700-800 för men såg en på Tradera för 1400 och blev osäker. Vad är rätt? Nypriset förr var 2.400:- på den tiden många körde analogt..
Vill ju inte hamna i någon tråd om "roliga annonser" ju, så det är nog bäst att fråga ändå ;)"

Släng på Tradera.
Lägg utropspriset till det du tycker själv är rimligt. Är det värt pengar så lägger folk bud och då trissas det upp.

Man ser väldigt mycket folk som tror sig få rejält med pengar för "gammalt skräp", och hör och häpna, det säljer inte. ;-)

Hellre sälja "skräp" för billigt än att låta det bara stå på hög o samla damm, det tycker jag iaf.

/Henri

lottae skrev:
Vill ju inte hamna i någon tråd om "roliga annonser" ju, så det är nog bäst att fråga ändå ;)"
Se då till att det inte är några speglande ytor i prylarna! ;-)

Jag tycker också tradera verkar vettigt för sånt där.

Du kan ju fråga någon hjälporganisation om de behöver kameraprylar.

För en del år sedan skänkte jag en del grejer (en förstoringsapparat bland annat) till en skola (har jag för mig) i Indien.

Re: Re: Småprylar, urstädat. säljer man eller vad?

jimh skrev:
Se då till att det inte är några speglande ytor i prylarna! ;-)

Jag tycker också tradera verkar vettigt för sånt där.
Men jag är ju ingen nakenfotograf så det oroar jag mig inte för..

Fast över till allvaret. Det blir nog Tradera, eller om du Mipert vill tipsa mig om någon lämplig hjälporganisation att kontakta..

Sen om det finns någon i Värmlandstrakten som behöver en mörkrumsbänk och skölj så donerar jag dem gärna för avhämtning.

Editerade lite när jag såg att mipert hade svarat.

mohei skrev:
Lotta: du kan ju lägga ut grejorna på sk välgörenhetsauktioner på Tradera.
Det är många igång nu för insamling till Asien.
http://www.tradera.com/category/auctionlist.asp?catid=280404

Jag har en auktion där och låter hela beloppet gå till valfri insamling som köparen väljer.
Min annons som exempel:
http://www.tradera.com/auction/Specialauktioner/aid_10116447
Tack för de tipsen:) Det är nog dags att städa mycket mer än kameraprylar tror jag..

Jag ska lägga upp fler. Måste bara låna en digitalkamera först så att jag kan lägga upp bilder också, jag kan ju inte scanna in vad som helst. ;-)

mohei skrev:
Jag ska lägga upp fler. Måste bara låna en digitalkamera först så att jag kan lägga upp bilder också, jag kan ju inte scanna in vad som helst. ;-)
Hade du varit närmare här kunde du fått låna en på stört.

Fast så himla mycket orkar jag nog inte städa i första omgången iaf. Får bli gammalt pynt och leksaker samt kamerasmåplocket till en början.

Jag vet inte hur digitalkameror funkar så jag får nog låna kameraägaren också. Jag har en snäll granne som råkar vara medlem på fs.

Nu höll jag på att säga att kan de inte något om foto kan man ju använda dom till annat. Men så fräck munnen är inte jag.

ANNONS