Annons

Slutvirrat

Produkter
(logga in för att koppla)

Malm

Aktiv medlem
Tack för hjälpen men det blev varken en F80 eller en F801, jag precis köpt en F90x och har nu självklart lite frågor. Kring MF-26 databakstycke, är det någonting som man borde ha? Jag känner att man skulle få en hel del nyttiga funktioner som t.ex Dubbelexponering och Bracketing bara för att nämna några saker. Är det värt pengarna ($159 i USA). Dom utav er som fotar med en 90x, vad har ni att rekommendera i tillbehörsväg?

Tack för alla tidigare svar!
/Malm - I´m leaving the digital world

Malm skrev:
Tack för hjälpen men det blev varken en F80 eller en F801, jag precis köpt en F90x och har nu självklart lite frågor. Kring MF-26 databakstycke, är det någonting som man borde ha? Jag känner att man skulle få en hel del nyttiga funktioner som t.ex Dubbelexponering och Bracketing bara för att nämna några saker. Är det värt pengarna ($159 i USA). Dom utav er som fotar med en 90x, vad har ni att rekommendera i tillbehörsväg?

Tack för alla tidigare svar!
/Malm - I´m leaving the digital world

Hoppas att du blir lika nöjd med din F90X som jag är med min! Jag skulle rekommendera ett handgrepp (MB-10) då jag tycker att kameran inte känns speciellt bra att hålla i utan detta! Databakstycket skulle säkert vara roligt att ha men personligen tycker jag att det är alltför dyrt i förhållande till vad man får.....

/ Fredrik

Jag kan hålla med om vertikalgreppet MB-10.
För mig som har skadat axlarna så är det ovärderligt.

MVH
Greve Nickon:cool:

Hej!

MB10, som Fredrik skrev

SC17 (? tror jag den heter) TTL-kabel till din
SB28 blixt

Sen är det bra med en "Eltrådutlösare" enkaste sorten duger bra för mig.

+ Massor av kul optik med motljusskydd...

:D Billigt:D

Allvarligt talat rekomenderar jag faktiskt en SB28 och en TTL kabel, om du skaffar någon annan blixt i stället för den dyra SB28an tycker jag att du skall slänga lite pengar på en TTL-kabel i alla fall. Det är ruskigt skönt att kunna ta av blixten från kameran med ibland, med bibehållen funktionalitet. Någon form av fjärrutlösare är också väldigt bra att ha, samt förstås ett stabilt stativ. Fast det viktigaste är väl MB10, i alla fall om du har hyfsat stora händer.

Databakstycket funderade jag oxå på mycket i början, men eftersom jag alltid har kameran med mig och den riskerar att få stryk och fukt på sig har jag valt att inte skaffa nått. Ännu i alla fall (har haft kameran sedan våren 98...)

/Anders

Wow, tack för alla grymt snabba svar. Har bestämt mig för ett beg. MB10 nästa månad och optiken tar jag från USA så nu är jag med i leken, dom första analoga bilderna från min lånade 801a kommer i veckan :D

/Malm

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar