Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Slutartid, D70?

Produkter
(logga in för att koppla)

lalle_

Medlem
Hej!

Varför har de en fast slutartid på D70? Är det något fysisk begränsnings som gör det? Eller är det bara av ondo som de har valt att sätta den till min 30 sekunder?

Varför har de inte gjort så man kan ha oändlig slutartid (tills batteriet tar slut)

Med Glada Fredagshälsningar
lalle

Bulb?

Canons 300D har "bulb" - hålls öppen så länge man vill... men den funktionen finns apperently inte på D70:an då?

Såg någonstans att maximala slutartiden är 2,5 timme... undrar vem som prövat och vad de fotograferat ;-)

Det finns 'B' också, vilket håller slutaren öppen så länge avtryckarknappen är nere. Om du använder den trådlösa fjärrkontrollen har jag för mig att det är ett tryck för att öppna slutaren och ett för att stänga den. Om du bara trycker en gång så...

Meh!

Då borde de fasn skriva ut att den har det =)
Jag läste bara på dustin och där stog då inget om bulb men möjligt att de skitit i att skriva ut det.

Vi väntar på vår D70 så kan inte testa, någon som har en D70 som vet?

Mvh
Lars

Hmmm... Lite tråk.. De borde fixa så man kan trycka en gång på avtryckaren för att öppna och en gång till för att stänga.

Mvh
lalle

Det "suger"..

Då får man skruva stativet hårt så att den inte rör sig medans man exponerar då.

Kanske kommer i någon firmware update..

Det du är ute efter kallas ibland "T" ("Time" kanske?) men är ganska sällsynt på moderna kameror. De vill väl sälja dyra fjärrkontroller antar jag :)

IR-fjernkontrollen koster bare rundt 150,- så den er ikke akkurat dyr. D70 har både "B" og "T", det siste aktiveres med fjernkontrollen. Veldig praktisk, ett trykk for å åpne lukkeren, ett til for å stenge.

(jeg har D70 selv)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar