Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Slutarljud på Canon EOS M3

Produkter
(logga in för att koppla)

Roinew

Aktiv medlem
Finns någon som kan uttala sig om slutarljudet på en Canon EOS M3 jämfört med ljudet från Canon EOS M?

Jag har just fått hem en M3 och tycket att slutarljudet är avsevärt mycket högre på M3 än på min gamla EOS M. Jag undrar nästan om det är något fel på M3'an. Den låter lika mycket som min 5DM3 i normal mode. 5DM3 i silent mode är väldigt mycket tystare än M3an.

Jag vill gärna höra erfarenheter från andra som har M3.

Roinew

Jodå M3 an låter så. Den har en Hybridslutare med ett blad (elektronisk första ridå och mekanisk andra ridå). Det har den första EOS M också för den delen. Men det är inget fel på din kamera. Jag reagerade också på att M# an lät väldigt högt. Med vänlig hälsning David

Tack David.
Det var ju märkligt att M3 skall låta så mycket mer än M med samma typ av slutare. Det finns ju dessutom inte någon spegel som skall fällas upp och ner och föra en massa oväsen.
Finns det någon som känner till skillnaden mellan slutaren på M resp M3 och som kan förklara ljudet?
/ Roine

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar