Annons

Slutare sönder?

Produkter
(logga in för att koppla)

jonas_erik

Avslutat medlemskap
Hej ! Idag när jag som bäst höll på att fota hände något med min D90.Helt plötsligt efter jag tryck ner avtryckaren svartnade det plötsligt i sökaren,kollade displayen där det blinkade "ERR". Misstänkte direkt slutaren,testade på liwewiev och funkar inte heller.Har tagit omkring 2000 bilder,kameran är ca 3 mån gammal och har således garanti kvar och har lämnat in den där jag köpte den och ska skickas iväg.Men nu till frågan: -kan slutaren bara ge upp så där? Har aldrig tappat eller stött till kameran någon gång och allt annat på kameran funkar,kollade några provbilder jag tog och dom är hälften svarta. Vill bara ha lite mer "kött på benen" om Nikonservicen skulle hävda att det är mitt fel-men det hoppas jag inte ! MVH Jonas!
 
Det där borde ju inte vara nånting för Nikon att bråka om när kameran bara är 3 månader. Du fick väl ett måndagsex helt enkelt
 
Tag ut batteriet och objektivet och sätt sedan tillbaka. Jag har fått detta felläge med min D200.

Hard Reset!
 
Hade precis en havsörn i sikte också,så blev dubbelt "förbannad" Men även nya grejor kan ju gå sönder så får vänta några veckor nu på den,man får häcka på FS istället ,haha ! ha det bra !


va faen..

Du bor ju här rätt nära.. Så får du abstinens så kan vi ses så får du fota med min kamera en stund.. :)
 
Fick något snarlika på farsans D80. Prova mecka lite med spegellåset och funktionerna i närheten av denne i menyn, så började det helt plötsligt fungera.
 
va faen..

Du bor ju här rätt nära.. Så får du abstinens så kan vi ses så får du fota med min kamera en stund.. :)

Tackar ! Hälsar gärna på nån gång och snackar lite foto ! Jag brukar läsa dig,och har alltid lika kul när du retar upp Canikonerna,dom blir ju alltid så sura när dom vet att nåt annat kan vara bättre.Vet du hur lång tid en ev reparation kan ta om kameran skulle vara sönder ? Dom sa i butiken 2 veckor men de vete fan om det stämmer ! Första kameran som går sönder för mig,det brukar vara mer optik som klabbar.
 
Ingen aning.. Har läst om snabba garantireparationer från Nikons håll..
Men...Också det omvända vid några tillfällen.

Så vi får hoppas på att din reparation är en utav dom som går mycket raskt.


:)
 
Det brukar gå på 2-3 veckor från Nikon. Jag hade dock lite otur på min sons kamera. När den kom tillbaka var en annan sak trasig men Nikon tog och gjorde detta sedan men i och med att det var sommar tog det väldigt långt tid . Hela processen tog 2-3 månader men det berodde också på väntan på reservdel. Jag blev erbjuden lånekamera under tiden efterson repatationen strulat (normalt bara för proffs) så vi blev inte så hårt drabbade. Nikon skötte detta trots allt snyggt om man ser det i backspegeln...
 
Det brukar gå på 2-3 veckor från Nikon. Jag hade dock lite otur på min sons kamera. När den kom tillbaka var en annan sak trasig men Nikon tog och gjorde detta sedan men i och med att det var sommar tog det väldigt långt tid . Hela processen tog 2-3 månader men det berodde också på väntan på reservdel. Jag blev erbjuden lånekamera under tiden efterson repatationen strulat (normalt bara för proffs) så vi blev inte så hårt drabbade. Nikon skötte detta trots allt snyggt om man ser det i backspegeln...

Kul att höra allt gick bra för er ! Jo,det blir bara att vänta och hoppas bara det är ett enkelt fel och löser sig snabbt.
 
Hej igen! Läste på nätet att en slutare kan börja fungera dåligt och hänga upp sig om det är minusgrader ute en längre stund och efter ett tag i rumstempratur börja funka igen ,kan det stämma ? Men tror inte det själva,men man vet ju aldrig !
 
Bra att ha 2 kamerahus (av samma märke) inte bara när den ena är på reparation eller service, det blir inte så irriterat när det dra ut på tiden då. Jag har två analoga o två digitala hus, mycket praktiskt och det känns också tryggt i många situationer, allt kan ju gå sönder o av alla fabrikat. En del vill ha identiska eller så lika hus som möjligt, jag tycket att man gott kan ha ett billigt o lätt vid sidan om ett mer påkostat, (har Canon 400D o 7D).
 
Bra att ha 2 kamerahus (av samma märke) inte bara när den ena är på reparation eller service, det blir inte så irriterat när det dra ut på tiden då. Jag har två analoga o två digitala hus, mycket praktiskt och det känns också tryggt i många situationer, allt kan ju gå sönder o av alla fabrikat. En del vill ha identiska eller så lika hus som möjligt, jag tycket att man gott kan ha ett billigt o lätt vid sidan om ett mer påkostat, (har Canon 400D o 7D).

Hej ! Jo visst har du rätt i det,det är frustrerande när man inte kan utöva sitt intresse även om det bara är på hobbynivå så visst har dom tankarna funnits att ha två kamerahus.MVH.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.