Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Slutarbete - behöver ideér

Produkter
(logga in för att koppla)

KaniJonas

Aktiv medlem
Phew, var svårt att hitta ett passande forum för det här. Får bli här.

Hej, jag går naturfoto på Ålands folkhögskola. I April har vi slutarbete och nu är jag ute efter ideér på vad jag kan göra. Gärna med fokus på natur.

Jag har några ideér redan men tar gärna emot fler. Helst skulle jag vilja ut och resa lite. Vi har 2 veckor för fotande och 2 veckor för sammanställningen som ska bli en "fotografisk produkt" (utställning, bok, film etc.)
Om jag far ut och reser vill jag helst undvika typiska turistmål, och självklart vill jag i första hand till naturställen.
Skulle antingen kunna göra det som en flyg dit, var där, flyg tillbaka-resa eller en resa där själva resan är upplevelsen. Skulle t.ex. kunna ta tåg och stanna här och där på vägen.
Helst håller jag mig inom Europa så det inte blir allt för dyrt eller allt för långa flygresor.


Mina ideér hittils är:
1. Att åka till Abisko dit jag var förra hösten och ta om mina bilder, nu i vårmiljö. Det visar dels skillnaden på årstiderna och dels hur mycket jag lärt mig under året. Hur jag sen presenterar det har jag inte tänkt något mer på. Kan hända att det fortfarande se rut som vinter där uppe. vet inte när snön smälter där.

2. Fota skräp, elledningar, bebyggelse som förstör vackra platser i naturen. Passar bra på våren när all skit kommer fram. Problemet är att det kanske inte är så mycket växtlighet ännu då och kanske finns rätt mycket snö fortfarande.

3. 3d-bilder. Kan vara en rolig teknik att leka med, men har inte tänkt något mera på det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.