Annons

Slt a35 nått att ha??

Produkter
(logga in för att koppla)

Foto-Mange

Aktiv medlem
Hur står sig denna mot andra instegsmodeller som Nex C3 och Nikon D3100?

Ska åka och testa denna men vore kul med lite feedback. För och nackdelar. Är detta ett bra val i instegskamera djungeln? Sökaren lockar mest. Gillade ergonomin.

Nex systemet ska ha lite brist på schyssta linser sofar.

Nåja ni som kan eller tror ni kan får gärna posta!

Ska åka och testa denna men vore kul med lite feedback. För och nackdelar. Är detta ett bra val i instegskamera djungeln? Sökaren lockar mest. Gillade ergonomin.

Nex systemet ska ha lite brist på schyssta linser sofar.

Nåja ni som kan eller tror ni kan får gärna posta!

Absolut, det är en mycket bra kamera.
Den bästa sensorn av alla APS-C på marknaden med en hel del unika fördelar tack vare SLT-tekniken. Betydligt bättre än Nikon D3100 skulle jag säga. Precis samma kamera i stort sett som A55, fast utan GPS, vet inte riktigt mer vad som skiljer, men det är ytterst lite.

NEX är en helt annan typ av kamera så jämförelsen haltar lite.
NEX är liten och har en annan objektivfattnig, spegellös och med kontrastfokus.

A35 har riktig snabb phase-detect AF som även funkar vid filming och det finns mycket objektiv att välja på, samt riktiga blixtar med supersmidigt system för trådlös styrning osv. , Sony, alla Minolta-objektiv och tredjeparts-objektiv passar och tack vare bildstabilisering i huset så blir det med bildstabilisering på samtliga. Här kan du få en överblick:
www.dyxum.com/lenses

/Mats

Det är ungefär samma kamera inuti som Nex5N förutom att A35 har "riktig" autofukus. Själv har jag precis bytt från A33 till Nex5, det är lite knasigt att ha samma "motor" i dom två ganska olika kamerorna. Ska man förresten sälja sin ganska nya A33 på tradera eller här?

Väljer du Alphan kan du skruva på alla möjliga objektiv och annat, kan du nöja dig med ett mycket mindre utbud av objektiv, lite knasigare AF och lite fippligar hantering så funkar Nex. Beror på behovet...

Tack för svaren. Får se om det blir denna. Enda oron är om jag kommer använda den. Skulle egentligen låna nån kompis kamera först.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar