Annons

Slottssprinten 14/3

Produkter
(logga in för att koppla)

jac38

Aktiv medlem
Tänkte höra mig för för intresset för Slottssprinten i morgon onsdag. Det går som höres utanför slottet och kvalen börjar 14.00 och finalen räknas till 15.45. Vädret ska bli soligt säger SMHI. Jag planerar i varje fall att närvara. Jag har ännu inte funderat när jag ska ut eller var man kan stå men mitt förslag är att ses klockan 13.00 i slutet av av Kunsträdgården (mot Slottsbron). Så kan vi som vill, gå över bron och se vart vi står bäst...

Får väl se om några är intresserade...

Jacob

Med erfarenhet av tidigare års sprinter så kan jag råda dig att vara ute i god tid och ta en plats. Vill du ha en bra plats längs upploppet så måste du vara där innan lunch.

De bästa platserna är redan vikta åt ackrediterade fotografer. Kurvan på Mynttorget är ok, men är det sol så blir det lite knepiga ljusförhållanden där, så då är kanske svängen in på skeppsbron innan upploppet bra.

Slotssprinten är svår, man måste ha långa objektiv för att komma till, eller vara ackrediterad...

Okej, tack för rådet. Min rygg pallar inte att stå stilla flera timmar och köa för bra plats..

Jag köpte en liten 3 stegs stege i somras, som jag nog tar med efter vad du skriver. Ja plus mitt 100-400

Okej, tack för rådet. Min rygg pallar inte att stå stilla flera timmar och köa för bra plats..

Jag köpte en liten 3 stegs stege i somras, som jag nog tar med efter vad du skriver. Ja plus mitt 100-400

Stege och 100-400 borde avhjälpa de flesta problem. Bra!

Efter målgången kan man få bra porträtt på åkarna när dom lämnar själva skidspåret bakom målet. Där är det väldigt tillgängligt så fort dom passerar utanför det avspärrade området för att ta sig till sina team. Fick bra bilder på Northug där för två år sedan.

Fast man måste bestämma vad man vill ha, för man hinner inte springa mellan bra position vid spåret och området efter målfållan. Tyvärr.

Ett första smakprov från dagen. Stege var perfekt...

Bilagor

• _MG_2174b.jpg
    _MG_2174b.jpg
    19.5 KB · Visningar: 127
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar