Henric86
Avslutat medlemskap
Nu är det andra gången jag råkar ut för det här, vete tusan hur jag lyckas. Har stått i mörkrummet hela kvällen och tycker att de färdigfrakallade 120-rullarna ser konstigt mörka ut. Pappsen slänger ned en bit oframkallad film i fixet, och naturligtvis händer ingenting. Med andra ord inget fix. Sen droppas några droppar Kaliumjodidlösning ned i lite fix, och ressultatet (som absolut inte får ha en fällning) får konsistensen av risgrisgröt.
Med andra ord är det totalt utslitet och funkar med andra ord inte. Får kasta ned alla rullar i fixet igen, och får bada om de färdigklippta som jag gjorde dagen innan.
Ingen som varit med om något liknande? Känns lite meningslöst när till och med kemikalierna är emot mig, det räcker inte med dåligt väder och tomma batterin.
Någon med erfarenhet?
Med andra ord är det totalt utslitet och funkar med andra ord inte. Får kasta ned alla rullar i fixet igen, och får bada om de färdigklippta som jag gjorde dagen innan.
Ingen som varit med om något liknande? Känns lite meningslöst när till och med kemikalierna är emot mig, det räcker inte med dåligt väder och tomma batterin.
Någon med erfarenhet?