Annons

slippa reklamen ibland?

Produkter
(logga in för att koppla)

cwe

Aktiv medlem
Hej,
en liten fråga från en "estet", skulle det gå att slippa reklamen?

På många fotosajter "slipper" man den (eller kan välja bort den), om man är (tillräckligt) betalande medlem.

Det spelar ingen större roll för mig då jag läser forum och bläddrar kring översiktsbilder. Men då jag tittar närmare på någons bilder (typ förstoringsläge) så blir jag klart störd av de blinkande reklambilderna till höger.

Så, därav min fråga.
-Christian

PS. Och väljbar bakgrundsfärg vore ju guld också. :)

Bakgrundsfärgen kan vdu välja mellan vit, grå eller svart när du betraktar bilder (tre små rutor uppe till höger)

"Reklamen" är ju väl sorterad ute till höger, sätt upp ett vitt papper på skärmen (eller svart, beroende på bakgrund ;) ) så fungerar det nog...

;-)

Jag har Norton Internet Security (antivirus + brandvägg) och kan där stänga av visning av annonser. Då försvinner annonserna till höger här på Fotosidan.

Den typen av annonser försvinner på alla sidor men vissa annonser typ de som finns mellan nyheterna på Aftonbladet finns kvar.

Annonserna tar du bort med webbläsaren Firefox med extension Adblock. Funkar på alla annonser, även i Flash-format. Bara att högerklicka och välja från menyn...

Skillnaden mellan era olika förslag är ju att Christian förslag innebär ju att man kompenserar inkomst bortfallet med en medlemsavgift. Förslagen som ni andra ger innebär ju att någon annan än Fotosidan får pengarna istället.

Annonserna är en intäkt för Fotosidan som (delvis) betalar kostnaderna för att driva sajten.

Om ALLA som surfade in på sajter som denna körde med olika annonsblockerarlösningar så skulle en massa sajter tvingas läggas ner ....

My $0.02 ....

-Thomas

Men ger annonserna några intäkter om man inte klickar på reklamen idag?
De som gör sig besväret att installera extensions som tar bort reklamen skulle nog inte klicka på banners i alla fall.

Idag är det tid, exponeringar och klick i olika kombinationer som säljs. Exponeringar är nog vanligast på sajter såsom Aftonbladet och MSN.
Annons av typen "Pröva tjänsten xyx och bli medlem" betalas nog snarare i formen av X kr per ny medlem.

Det fungerar olika för olika annonsörer och sajter. Rikatade annonseringar (såsom dom på FS) så är det framför allt tid som gäller. Dvs. Du betalar för X dagar/veckor/månader och det innebär indirekt Y exponeringar. Man vad som är minst lika viktigt för annonsörerna är ju att dom känner att dom får önskad effekt av en knapp/kampanj.

-Thomas

ps. Exakt hur det fungerar mellan FS och deras annonsörer har jag ingen insikt i, jag beskriver hur det fungerar generellt.

Det är himla synd att när man för en gångs skull kan påverka och förhindra reklam så drabbar det dom sidor som man tycker om.

Nome Nescio skrev:
Det är himla synd att när man för en gångs skull kan påverka och förhindra reklam så drabbar det dom sidor som man tycker om.

Loppet är inte kört ännu, du kan forfarande bli brons/silver/guldmedlem .....

-Thomas

Hej,
bara för att vara tydlig - jag är inte emot reklam som sådant - utan att den är synlig då jag vill titta noga på bilderna.
Tittade efter närmare, och ser att den inte syns i förstorat-läget, men däremot då man tittar på bilden i "normal"-läge.
-Christian

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto