Annons

Slideshow program (visa bilder i en matris)

Produkter
(logga in för att koppla)

Trudd

Medlem
Hej!

Jag har provat ett otal olika image viewer program men endast mitt uråldrigra CompuPic program har den slideshow funktion jag är ute efter (maxi-show som de kallar den). Denna funktion låter mig titta på en slideshow där jag kan välja att visa upp flera bilder i en matris på skärmen samtidigt. Men i övrigt är det som en helt vanlig slideshow. Jag kan t.ex. välja att visa 1x3 bilder 5*2 eller liknande.

Problemet är att CompuPic programmet har många år på nacken och har inte det bästa formatstödet. Finns det något annat program bilvisningsprogram som har samma funktion?

Jag har provat ACDsee, IrfanView, FastPictureViewer, FastStone Image Viewer, Picasa, XnView, Zoner Photo Studio mfl. och även om de nämnda är de bättre så har ingen önskad funktion.

Hoppas någon här kan tipsa mig. Tack på förhand.

Ulf

Tja det är väl egentligen inte antal olika format som är det stora problemet. Även om jag ju saknar stöd för t.ex. olika RAW-format som många andra program numera stöder.

Det är helt enkelt att jag har problem att visa bilder i programmet som är stora och att zooma i bilder mm. Programmet öppnar filen men jag får artefakter i bilden som visas (och som ligger kvar om jag prvar spara bilden) som gör att jag inte kan använda det som jag vill.

Om det är så att det är storleken, att .jpg bilderna idag kan använda sig av nyare versioner av standarden (ingen expert) eller om det är så enkelt att programmet har problem med vista/win7 har jag ingen aning.

Jag hoppades bara att det skulle finnas ett modernt win7 bildvisningsprogram som har samma bildspelsfunktionalitet som detta uråldriga program :p Men antar att folk har andra behov idag då jag verkar vara enda personen som saknar dessa bildspel. Jag kan leva med compuPic men ett alternativ hade varit trevligt.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto