Annons

Slavblixt!

Produkter
(logga in för att koppla)

Gravitatioon

Aktiv medlem
Det här med blixtar kan vara lite invecklat känner jag.. Hoppas någon kan hjälpa mig med detta :)

Jag har en Nikon D700, en Speedlight SB-900, en Dörr DAF 42, och en sändare av märket Hähnel (hähnel Combi TF Remote Control & Flash Trigger).

Som det är nu kan jag sätt båda blixtarna på varsit stativ och koppla sändaren till SB-900. Jag har då SB-900 som master och Dörrblixten som slavblixt. Ingen av blixtarna sitter kameran, och jag använder inte kamerans inbyggda blixt för att trigga dem.

Men nu vill jag byta ut min Dörrblixt mot något bättre. Gärna en SB-910. Men kommer jag kunna använda den som slavblixt på samma sätt som Dörrblixten? På dörrblixten drar jag bara ett reglage till S. Vad behöver jag annars köpa till för att det ska funka? Jag vill inte behöva använda en blixt som sitter PÅ kameran för att trigga blixtarna.

Kan någon annars ge något tips på en blixt som kan fungera som slavblixt på samma sätt som Dörrblixten fast med bättre perstanda?

Pleease help me ;P
 
Nikons CLS fixar ju det galant, då kan du ju styra båda blixtarna individuellt med TTL och allt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.