pennywally
Aktiv medlem
Vetskapen om att jag gillar gamla "skrotkameror" har spridit sig i familjens bekantskapskrets.
Förra veckan så kom en bekant på besök, vi snackade om kameror och han sa att han hade en massa prylar hemma som jag kunde få köpa om jag var intresserad. Jag hade inte så höga förhoppningar när jag for dit och kikade. Han kånkade fram en stor väska som innehöll;
Canon Pellix QL
Canon FL 58 mm f/1,2
Canon FLP 38 mm f/2,8
Vivitar Series 1 35-85 mm f/2.8
En till vivitarzoom med f/3.5 över hela omfånget
Diverse filter, en blixt
Väskor etc
Jag vart skitnöjd och frågade vad han skulle ha. "Äh, ta det gratis, det gör mer nytta hos dig". Han sa att han hade nån Minolta XG-1 liggandes också tillsammans med lite mer prylar.
Tre dagar senare så kommer han hem till oss igen.
Väskan han då hade med sig innehöll följande;
Minolta XG-1 med 45 mm f/2.0 originaloptik.
Yashica Electro 35, mätsökare i nyskick. 45 mm f/1,7 optik samt konverterare för vidvinkel och tele.
Flera filter, motljusskydd och trådutlösare.
Originalfodral till canon-optiken jag fått tidigare.
Instruktionsböcker och informationsblad för i princip alla prylar jag fått.
Två blixtar.
Fick ta den också.
Nu är jag nära extas!
Förra veckan så kom en bekant på besök, vi snackade om kameror och han sa att han hade en massa prylar hemma som jag kunde få köpa om jag var intresserad. Jag hade inte så höga förhoppningar när jag for dit och kikade. Han kånkade fram en stor väska som innehöll;
Canon Pellix QL
Canon FL 58 mm f/1,2
Canon FLP 38 mm f/2,8
Vivitar Series 1 35-85 mm f/2.8
En till vivitarzoom med f/3.5 över hela omfånget
Diverse filter, en blixt
Väskor etc
Jag vart skitnöjd och frågade vad han skulle ha. "Äh, ta det gratis, det gör mer nytta hos dig". Han sa att han hade nån Minolta XG-1 liggandes också tillsammans med lite mer prylar.
Tre dagar senare så kommer han hem till oss igen.
Väskan han då hade med sig innehöll följande;
Minolta XG-1 med 45 mm f/2.0 originaloptik.
Yashica Electro 35, mätsökare i nyskick. 45 mm f/1,7 optik samt konverterare för vidvinkel och tele.
Flera filter, motljusskydd och trådutlösare.
Originalfodral till canon-optiken jag fått tidigare.
Instruktionsböcker och informationsblad för i princip alla prylar jag fått.
Två blixtar.
Fick ta den också.
Nu är jag nära extas!