Annons

skyport och fjärrutlösare

Produkter
(logga in för att koppla)

MarieF

Aktiv medlem
Åh, känns som jag bombaderar med frågor, men jag har ingen annan att fråga. Om jag vill styra min kamera trådlöst hur funkarl det med Elinchroms transmitter som ingår i d-lite kittet. Finns det fjärrutlösare som inte behöver mottagare i blixtskon. (Har en canon 5d mark 2)
/Marie

Åh, känns som jag bombaderar med frågor, men jag har ingen annan att fråga. Om jag vill styra min kamera trådlöst hur funkarl det med Elinchroms transmitter som ingår i d-lite kittet. Finns det fjärrutlösare som inte behöver mottagare i blixtskon. (Har en canon 5d mark 2)
/Marie

Med en 5D Mark II kan du även utnyttja blixtkontakten (pc-kontakten) på sidan för att utläsa en blixt. Jag har för mig att det finns en 2,5 mm telepropp på de flesta Skyport-enheter. I så fall behöver du en sladd med pc-kontakt i ena ändan och telepropp i andra.

Om det inte följde med sändaren så finns de billigt att köpa. Kolla Kaffebrus.se elller Elinchrom-agenten Aifo.se. Kanske det tom går att hitta på Clas Ohlsson eller Kjell & co så du slipper fraktkostnaden.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto