Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skyport eller Något annat

Produkter
(logga in för att koppla)

Tuddis

Medlem
Har nu funderat i en tid om man skall skaffa skyport eller inte,
så tänkte att jag skulle vända mig till er vana fotograferar och också ni andra...

är ju som sagt nybörjare/amatör inom fotografering och tänkte småningom
börja på allvar att fotografera maträtter, är ju själ intresserad av mat så därför...

så därför undrar jag om det är någon ide att skaffa skyport, när man nu enu bara är nybörjare,
eller skall man gå crazy och spara pengar på ett skyport kit...
eller finns det något annat alternativ som är billigare...

Å vad tycker ni, alla förslag är välkomna

Tack på förhand

Kör själv med Skyport och tycker att det är skönt att slippa synkkablarna i en studio.

Men de kommer mest till sin rätta användning ute "On Location" då avstånden till blixtarna kan vara längre.

Det är ju inte billigt, vare sig med Skyports eller PocketWizards men fotar du mycket med blixtar så är det värt det

Skulla jag köpa något av ovanstående alternativ idag, så skulle det nog bli PocketWizards

Lycka till

PW för utomhus om du har "hot-shoe" blixtar. Flex TT5 och Mini TT1 + (AC3 om du har mer än 1 blixt). Helt underbar kombination. Du har full atuomatik på blixten och high speed per automatik. Nackdel: Det är en dyr lösning. Runt 2 500 per blixt + enheten som du har på huset för ungefär lika mycket pengar.

Inne i studion = Skyport

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar