JanRön
Aktiv medlem
Hej på er.
Jag är hyffsat aktiv hobbyfotograf / Frilans ibland och gör lite av varje.
Främst ögonblick /action men gillar verkligen att fota porträtt också.
Har nu investerat i ett Elinchrome system:
2 st Elinchrome Ranger.. en RX och en RX Speed/AS med 4 st lamphuvuden varav 2 st är s.k. A-huvuden och har snabba brinntider.
Jag vill prova action med mitt RX Speed/AS x A-huvudena och har sedan tidigare en Elinchrome Skyport Transmitter Speed och 2 st Tranciever RX speed.
De är smidiga och bra i studion men viss begränsning nu när jag vill fota snabba bilar/Mc i skogen/skidåkare och lite annat med fart i..
Jag skulle vara mycket tacksam för råd vad som lämpar sig bäst till mina system för att kunna använda snabba slutartider när så önskas.
Visst är det trevligt med rörelse också men vora kul att kunna frysa ibland.
Är det intressant med Pocket Wizard PLUS III. klarar den 1/500 ?
Vill gärna landa runt 1/1000 om det går via trådlöst?
Annars får väl synkkablen följa med?
Mvh Janne
Jag är hyffsat aktiv hobbyfotograf / Frilans ibland och gör lite av varje.
Främst ögonblick /action men gillar verkligen att fota porträtt också.
Har nu investerat i ett Elinchrome system:
2 st Elinchrome Ranger.. en RX och en RX Speed/AS med 4 st lamphuvuden varav 2 st är s.k. A-huvuden och har snabba brinntider.
Jag vill prova action med mitt RX Speed/AS x A-huvudena och har sedan tidigare en Elinchrome Skyport Transmitter Speed och 2 st Tranciever RX speed.
De är smidiga och bra i studion men viss begränsning nu när jag vill fota snabba bilar/Mc i skogen/skidåkare och lite annat med fart i..
Jag skulle vara mycket tacksam för råd vad som lämpar sig bäst till mina system för att kunna använda snabba slutartider när så önskas.
Visst är det trevligt med rörelse också men vora kul att kunna frysa ibland.
Är det intressant med Pocket Wizard PLUS III. klarar den 1/500 ?
Vill gärna landa runt 1/1000 om det går via trådlöst?
Annars får väl synkkablen följa med?
Mvh Janne